Arabutställning?

Shisha

Trådstartare
Jag har ett arabsto som det skulle vara roligt att ställa... men jag vet ingenting om hur det går till! :-)

"Räknas" resultaten på en inofficiell utställning?
Vad finns det för andra typer av utställningar för oss som är nybörjare?
På vilka utställningar måste man ha professionell handler, och vad kostar det att anlita en sådan?
Vad krävs för att vara med på Riks?
Finns det några utställningar ni kan rekommendera för oss i år? Gärna i närheten, vi finns i västra götaland (skaraborg).

Mvh
 
Sv: Arabutställning?

Roligt att du vill prova på att visa din arab på en arabhästutställning. Det är riktigt roligt.

Iår har du tur. Både Arabhäst i Västs utställning samt Riksen är iår på Grevagråden utanför Skövde. Datum och mer information hittar du på SAHFs sida.

Det finns några grupper på FB där frågor liknande dina brukar komma upp där man kan få snabba och bra svar -kolla där.
Alternativt kan du vända dig till Madde på Turbo Star, hon brukar vara duktig på att hjälpa nya utställare att komma igång. Du hittar hennes uppgifter om du söker på Turbo Star International som är den utställning hon anordnar.


Lycka till!
 
Sv: Arabutställning?

Jag har ett arabsto som det skulle vara roligt att ställa... men jag vet ingenting om hur det går till! :-)

"Räknas" resultaten på en inofficiell utställning?
Vad finns det för andra typer av utställningar för oss som är nybörjare?
På vilka utställningar måste man ha professionell handler, och vad kostar det att anlita en sådan?
Vad krävs för att vara med på Riks?
Finns det några utställningar ni kan rekommendera för oss i år? Gärna i närheten, vi finns i västra götaland (skaraborg).

Mvh

Inoffeciell utställning "räknas" inte. Det är en övning. Att ta en handler kostar så olika, från en mindre summa på plats till kanske 9000 plus moms i träning/månad plus alla omkostnader.
Riks får alla fullblodsaraber delta på, men det är inte där man ska börja sin karriär, det är lite tufft...
Lycka till!
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 525
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 425
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 761
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp