Arabhingst?

Shisha

Trådstartare
Jag har inte tänkt ta några föl just nu, men funderar på ev. framtida lämpliga hingstar. Har ett sto e. Preference, ue. Gondolier. Hon är fin i temperamentet, vacker nacke, fint huvud, är dock tät över bringan och tät i hasorna. Tips? :)

Sv: Arabhingst?

Ett sto med fin, väl beprövad stam!:)

Det finns så många hingstar, åk runt i sommar och besök stuterier och utställningar. Så gjorde jag från början innan jag började få grepp om det där med stammar och vilka hingstar jag gillade och så.

Den tionde mars är det en hingstvisning i Vetlanda, framförallt med arabhingstar som deltagare men även andra raser, som PRE.

Ska man tipsa om hingst här blir det ju dem man gillar själv ... Så: Plagiat, som finns på Tjust Araber, Wadim, som finns på Onsala Arabians, Alt, som finns på Ramonia Arabstuteri (och som jag har använt själv, med mycket bra resultat både exteriört och prestationsmässigt). Alt är dessutom brun och ger ofta mörka färger, de andra två är skimlar.
Sen har vi Etman uppe i norr, finns på semin om jag inte minns fel, och så Tärenäs fina hingstar Kaiser och TA Knox.

Ska jag sluta nu?;) Kan hålla på länge annars!:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Askur2017
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka