Araben Crusader

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
S

__Stilett__

är det några fler som har honom i sin stamtavla?
Vad har ni att berätta om denna arabhingst?

Hej!
Vet bara att han är född 1990 hos Penelope Lewenhaupt.Han är skimmel,har en avkomma som heter Mulsanne södd 97,uppfödare MR and Mrs Segré,UK.
mvh Carina

va komiskt att du skrev just mulsanne!
Mulsanne är mor till mitt sto.
känner du till henne personligen?

Som det står så är Crusader uppfödd av Penny Lewenhaupt på Claestorp Arabstuteri.
Han blev sedermera såld till familjen Maxwell i England och var en av deras stamhingstar där under flera år. Blev bl.a. British National Champion stallion.

Jag TROR att han sedan blev såld til något arabland om jag inte missminner mig helt och totalt. Jag vet i alla fall att Pat och Joanna hade honom till salu, eftersom de skulel dra ner på hästbeståndet. Numera bor de som Du kanske vet i Frankrike.
Jag har en del bilder på honom om Du är intresserad. Maila i så fall på carina@cesamarabians.com

han blev såld till saudiarabien. :-)

*typ det lilla jag vet om honom*

tack, har mailat dig.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 356
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama