Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och så en liten följdfråga. Är det någon som har koll på några framgångsrika hbl/arab "korsningar", alltså förstagångskorsningar(50%are) som blivit framgångsrika på tävlingsbanan i någon annan gren än distans?
U
Min D-ponny Nougat ,född:1984 är en korsning mellan arab/New Forest och han har gått Lätt A/B jag tror han hoppade 1.30cm med sin förra ägare.
Nougat var tyvär tvunget att avlivas 2005 pga spatt.. Saknar honom oerhört myckert
Han var e:Royar ox(Royar ox är efter Pargos)u:Smulan ue:Pirat (Vet någon något om Royar ox?)![]()
Jag vet att våran arabhingst får betäcka alla raser. Man kan ju regga dom som arabkorsningar om man vill.
Om man vill få gröna papper hos ASVH så är Elcatero den idag enda ox hingsten som är godkänd hos ASVH... De övriga oxhingstarna ger hos ovanstånde avelsförbund grå papper skulle jag tro, iallafall inte gröna..
Som du skriver kan man regga som korsning även hos ARAB.. MEN är man ute efter hblavkomma(grön) så är det Elcatero som gäller...
Om jag inte är helt ute och cyklar så får alla avelsväderade oxhingstar "användas till alla raser"?