Är sadlarna av samma modell?

Sv: Är sadlarna av samma modell?

Har varit med om samma sak, en Windsor dressyr som jag sett i en butik var väldigt sned och ahde dessutom olika stora bossor.

Man kan lättast se det på hästen, annars gör du så att du ställer den på framvalvet och helt enkelt tittar, ser den konstig ut? Ser stoppningen mer nertryckt ut på ena sidan? Ta den till sadelmakare.

MoQ skrev:
Tittade i HÖÖKskatalogen i går kväll.-95 låg en ny Windsordressyr på 6000:-,vilket var i samma prisklass som Stubben mfl!

Vad står det om sadlarna? Främst dressyrsadeln.

OCH allrounden! :D Blev nyfiken nu! Står bomvidder? Jag har ingen aning om hur bred min är.

I katalogen står följande :Windsorserien specialtillverkas i England,direkt för oss.
Kvaliten är förstklassig,men tack vare att vi slopat alla mellanhänder är priserna mkt förmånliga.Exempelvis är sadlarna att jämföra med de kvalitetssadlar som ligger i ungefär dubbla prisklassen!
Pris allround4550:- vår/sommar -95

Tror inte det räcker med att lägga på en tusenlapp.
Nya sadlar har stigit betydligt mer i pris på 10år!

Om dressyrsadeln kostade lika mkt som Stubben kostar den idag ca 10-11. Allrounden kostade 4500 och den borde idag kosta runt 7. Enkel matte...

Tryckfelsnisse var framme!Ibland går det för fort!
Ponnysadeln kostade 4500:-
Allround 5500:-
Dressyr 6000:-

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 050
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka