Lightfellow
Trådstartare
Sv: Är mitt hästliv över?
Jag ska helt klart kolla upp centrerad ridning, tack så mycket!
Jag har hittills hunnit pröva 2 mediciner, Tryptizol och Cymbalta. Jag har även ätit b-vitamin oralt, fått b-vitaminsprutor samt ätit folsyra. Detta har inte hjälpt, och nu funderar min läkare på att sätta in Lyrica. Preparatet du nämner vet jag bekanta med fibro som har prövat, det kanske också kan komma på tal om Lyrican inte hjälper. 
Jag försöker att hålla igång tillsammans med hundarna, så helt stillasittande är jag inte, som skönt är.
Kanske till och med centrerad ridning skulle vara något för dig?
Jag vet inte så mycket om det, mer än att jag läst Sally Swifts böcker och rider regelbundet dressyr för en person som också är tränare i centrerad ridning (och islandshästridning, m.m.).
Jag får känslan av att Centrerad Ridning innebär ännu mindre belastning på kroppen än övriga "stilar".
Googla på Ulrika Fröding. Hon finns i Tierp utanför Uppsala.
Dock kan det vara värt att tänka på, att man knappast kan tro att det funkar att rida "akademiskt" på en "vanlig" engelskutbildad häst...
Tycker att jag får slita rätt mycket med kroppen, fast framförallt då bålen, för att hålla ihop mina hästar innan de är utbildade och starka själva.
Att jag spänner nacke och axlar, är mitt eget fel och mitt problem och handlar däremot inte om hästen.
Det "dummaste" du kan göra, är att sätta dig på ändan och ge upp, för då blir du mer handikappad än du behöver bli. Muskler som inte används regelbundet, blir mindre i storlek och svagare i kraft, och gör sedan mer ont när man till äventyrs använder dem.
En del personer med kroniskt smärttillstånd av typen fibromyalgi, klarar sig betydligt bättre i vardagen och i sin smärtsituation om de använder Venlafaxin som eg. är ett antidepressivt medel, men som har smärtmodulerande effekter och är relativt snällt i biverkningar.
Jag ska helt klart kolla upp centrerad ridning, tack så mycket!
Jag försöker att hålla igång tillsammans med hundarna, så helt stillasittande är jag inte, som skönt är.