Är min häst för gamal?!

T

Tezzanj

Min lilla dam bara älskar att hoppa blir typ 4-5 år igen :) men jag har beslutsångest. hon älskar tävlings miljön och jag med men hon är ju 20 i år men pigg och fin för sin ålder :) Tidaigare tävlat mycket i hoppning. Hur skulle ni göra?

Sv: Är min häst för gamal?!

Menar du om hon är för gammal för att träna och tävla?
Så länge h*n tycker att det är roligt och inte visar några tecken på att ta skada av det så kör på, tycker jag :)
Var det inte Linda Algotsson som hade en häst på 20-nånting uppe i eliten fortfarande?

Ja för att tävla :) Träna gör jag redan :P Då är jag lite löjlig då med att jag tycker hon är för gamal på papper :(

Strunta i pappersåldern.
Tycker hästen att det är kul och inte tar skada av det så ser jag ingen annledning till varför man ska låta bli.

Ja, lite löjlig är du ;) Haha, kör på tycker jag! Min älskade, saknade brutta var 15 år när hon gjorde sin FÖRSTA start. Så din kan nog köra på ett tag till utan problem :D

Då kommer hon få göra ett par starter i år iaf då :)

Jag hade tävlat min 22-åring om jag hunnit. For Pleasure var väl över 20 när han fortfarande gick världscupen? :)

Håller med alla andra i tråden, bry dig inte om pappersåldern sålänge hästen är pigg och frisk! :) Lycka till! :bump:
Jag har också en gamling, och har varit ute på nån pay n' jump med honom (mest bara för att jag är för mesig för mer :D )

Min häst är 26 på denna bild.... :love:

30619588.jpg

Det var jag som var mesen och inte ville hoppa högre, Hon hade gärna hoppat det dubbla för det hade vi ju gjort i skogen så många gånger... :D

Hoppade 1m med henne i skogen i söndags och hon blir som sagt 3 eller kanske 4 år när man hoppar hon riktigt suger tag i hindret :) Tyvär något slarvig på "låga" hinder :( Här ska tränas för hoppning och dressyr tävling :P

Det låter bra, kör på! :)

Vi har en 27 åring i stallet som gäääärna hade varit med och hoppat och tävlat fortfarande, men hon hålls inte igång tillräckligt för det, tyvärr.

Irco Marco var ute och tävlade som 28 åring 1999 (står iaf som placerad i 120 i resultatkalendern det året), så du kan nog tävla med din gamle om du vill.:bump:
Tävlade själv min gamle tills hon var 20 år gammal, sen skadade hon sig tyvärr, annars hade vi fortsatt tävla.

Senast ändrad:

20 är ingen ålder, bara hästen känns pigg och fräsch så! Denna 22-åring (21 vid bildtillfället) hade inga problem att orka med:

Tävlade även 2 klasser på samma dag (visserligen bara 60+90 cm) och det gick jättebra. Jag tycker du ska ge dig ut och träna och tävla med din dam. :)

Lindas häst Bullen (Stand by Me) gick hoppklasser på hemmaplan förra året, och var med i div 1 -dressyren. Han var då 20 eller 21 år. Så kör hårt om hästen är frisk och tycker det är roligt!

Jag har en som är 27 (halvblod) som var på pay and jump och hoppade för någon månad sedan :)

Känner till en ponny som fyller 35 i år som fortfarande är ute på lite lokala hopptävlingar. Hon fullkomligt älskar det :). Så jag tycker du kan fortsätta göra det din häst tycker är roligast så länge den tycker det är kul och det inte är/blir farligt för den :)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 372
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 413
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka