Är licens & medlemskap krav på en clear rond?

W

wonderbaunbabe

Nu behöver jag verkligen SNABB hjälp!

Några vänner till mig har hittat en hopptävling till mig och min häst om några veckor. Eftersom hästen är i god form så kan det ju inte skada att åka iväg på lite äventyr!
Sista anmälningsdagen är den 12:e april, alltså imorgon.

Nu slår det mig... måste man ha licens om man tävlar en clear rond?
I Propositionen står det " 0,90-hoppning Bed. Clear Round "....

Sen var det dedär med vilken klubb man tävlar för... Jag har inte tävlat i hoppning på länge utan är bara med i western riders sthlm! *glurp & asg* Det är iof en klubb... men det funkar säkert inte.

Tips eller råd? Så jag inte anmäler mig och sen får åka hem från tävlingsplatsen!

Sv: Är licens & medlemskap krav på en clear rond?

Det handlar inte riktigt om vilken typ av klass du startar, utan om det är en klubbtävling, lokal, regional osv.

From. lokal tävling behöver du licens.

Det är en lokal tävling kan jag se.
Då måste alltså hästen ha licens???

Tack!

Det handlar inte riktigt om vilken typ av klass du startar, utan om det är en klubbtävling, lokal, regional osv.

From. lokal tävling behöver du licens.

Jag är nästan 100% säker på att du ska ha ryttarlicens och hästlicens för lokala tävlingar. Tävlar bara regionalt så är inte 100% säker.

Du behöver vara medlem i en klubb ansluten till svrf, sen lösa ryttarlicens för den klubben, smartast då en lokallicens. Sen måste du ha grönt kort. Hästen behöver inte ha licens förren på regional.

På lokal tävling behöver du ryttarlicens, för att få det måste du vara medlem i en klubb ansluten till SvRf samt ha grönt kort.

Hästen behöver ingen licens, men den måste vara vaccinerad enligt TRs regler.

Du behöver oxå ett vaccinationsintyg...

Bedömning spelar ingen roll, from lokal tävling behöver ryttaren licens, och from regional även hästen. Eftersom det står 0.90 i propen antar jag att tävlingen är för stor häst, och då behöver du inget mätintyg men ett giltigt vaccinationsintyg (som ska visas innan utlastning). Dessutom behöver du ha tagit grönt kort. Förmodligen (men kolla det) är tävlingen du ska på lokal... så då behöver lösa lokal licens, vilket du enklast gör hos närmaste gdk ridklubb (du måste dock vara medlem i den). Det går bra att tävla på kvittot du får genom inbetalningen... det går iaf om man har haft licens förut.

Jag behöver inget vaccinationsintyg - jag skall inte tävla...

Om du menar min formulering så skrev jag att hästen skall vara vaccinerad enligt TRs regler och där står det att vaccinationsintyg skall visas - alltså behöver man ett vaccinationsintyg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka