Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sambon vill sprida järnsulfat på gräsmattan för att bli av med mossan men frågan är om det är farligt för djuren? Dvs. för hund och katt?
Det sistnämda fungerar inte,jag provade med ett tjockt lager NPK förra året och mossan blev lite gul,men sen tog den igen det med råge,så i år tar jag till stora släggan.
Frågan ställdes för fyra år sedan ...Lös upp 1/4 kilo järnsulfat i varmt vatten och vattna ut det med vattenkanna, det finns bredspridare till vattenkannor. Håll hundarna borta 1-2 timmar så går det ner i marken och torkar upp.
järnsulfat i små mängder måste både vi och hundar ha. Det skall rätt mycket till för att bli giftigt så det smartaste är att göra en vattenlösning. Fungerar dessutom snabbare än att strö ut pulver.
Haha, och här har jag suttit och klickat "gilla" på flera inläggFrågan ställdes för fyra år sedan ...
Fasen du vilket onödigt arbeteHaha, och här har jag suttit och klickat "gilla" på flera inlägg
SkiiitjobbigtFasen du vilket onödigt arbete
Är det bara jag som blir nyfiken på varför någon skapar ett konto i ett forum bara för att svara på en så gammal tråd?Frågan ställdes för fyra år sedan ...
Oftast tror jag det beror på att någon googlat något, fått en träff på buke och kastar sig in och svarar.Är det bara jag som blir nyfiken på varför någon skapar ett konto i ett forum bara för att svara på en så gammal tråd?