Är jag ledare?

R

ronjaXX

Funderade idag på om jag är en självklar ledare för min hund.. ni får säga vad ni tycker!

I dag på promenaden hadde jag honom lös hela tiden han kommer alltid på inkallningar osv. men jag har varit osäcker på möte med anndra hundar men så idag möte vi en annan hund och jag ropade in honom och han kom direkt utan att tveka..:)

vi stannade och pratade med med hundägaren och bestämde oss för att dom skulle få leka lite, gick bra men min kille var med nosen i rumpan på tiken HELA tiden, och brydde sig inte när hon sa till.. Så jag tatchade (stavning?) till honom på halsen och sa till honom att sluta, han tog derekt ögonkontakt med mig, sedan lät jag honom vara och han bjöd in till lek med tiken..

och varje gång (två ggr) han hadde i tankarna att börja nosa så kastade han en blick till mej innan, då jag var snabb att neja honom..

Hur ser ni denna sitivation? jag blev iaf jätte stolt att han lysnade:)
Hur märker ni att ni är ledare..?

Sv: Är jag ledare?

får se om jag kommer att få behålla det ett tag då:p

Sv: Är jag ledare?

Ledarskap kan man ha utan att ha lydnad på hunden, och man kan framförallt ha lydnad på hunden utan att ha ledarskap. Det är så svårt att säga på din beskrvivning. Troligen har du en blandning av båda!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 451
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 977
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 072
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix