Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att en del av probleatiken är att folk i det dagliga arbetet inte vågar ändra på hästen. Har ryttaren hittat en bra form i ett visst tempo vågar oftast inte ryttaren ändra tempo/steglängd. De fortsätter bara att fisa runt i den fina form de just har hittat. Samma egentligen med formen, när de väl hittar en arbetsform klara de inte av att lägga ner eller ta upp hästen heller. Folk är så himla "rädda" för att "förstöra" sitt arbete, de vågar inte experimentera och göra fel.
Jag tränar alltid tempoväxlingar för min tränare. Visst dom är inte perfekta och vi tappar form och balans. Men man måste ju börja någonstans och man måste våga låta det gå dåligt!
Jag förstår nog inte riktigt hur du tänker?
Programmen är utformade för att man på en skälig grundnivå skall kunna visa att man kan variera sin hästs samling, takt och tempo. Till detta register hör att kunna visa en mellangångart i skritt, trav och galopp.
Inga större konstigheter med andra ord. Du kan knappast prata om "sann" samling, om du inte kan variera samlingen och även länga ut.