Sammet
Trådstartare
Har nyligen bytt försäkringsbolag från Agria till ett annat.
Det tog en herrans tid att få papprena, vilket jag blev förvarnad om eftersom de höll på att byta system. Så ok...
Men när de kommer så ser jag att hon glömt att jag skulle ha autogiro och betala per månad. Istället vill de att jag hostar upp ett par tusenlappar...
Så jag mailar deras kundtjänst och ber att dom ringer upp.
Jag anger kundnummer.
De ringer upp samma dag (idag).
När jag förklarar mitt ärende och hon tittar på min försäkring så börjar hon prata om en bil... "Vad då bil? Jag har ingen bil?" svarar jag förvånat.
Jaha, jag tittade bara på ditt ärendenummer säger hon. (som jag VET att jag skrev rätt för jag satt med papprena framför mig och skrev av).
Hon förklarar att hon inte kan göra något eftersom hon är på fel avdelning men att jag ska prata med deras djuravdelning.
Sure...
Nu till vad som jag blev lite förvånad/kinkig över, som jag kände lite... "Va?" över...
När jag säger att jag sitter på mobil (har ingen fast telefon) och att jag önskar bli uppringd av dom så svarar hon att "det är så många idag som har mobil och vi kan faktist inte sitta och ringa upp alla, du får ringa dom själv".
Men hon skulle vara snäll och koppla mig...
För denna gång...
Notera att misstaget är gjort hos dom, jag bad om autogiro vilket de inte gett mig... trotts det anser hon att hon är "snäll" som kopplar mig... Kan säga att jag Inte sa att jag tyckte det...
Fast jag kanske är bortskämt?
För hos Agria lämnade man ett meddelande på deras hemsida så blev man uppringd... långt ifrån hur ineffektivt som det nya bolagets service är...
Å andra sidan vill jg inte heller gå tillbaka till Agria efter att jag ansåg att allt deras försäkringsagenter gjorde var att argumentera emot varför de inte ska betala ut försäkringspengr när hästen blev skadad, eller som i första fallet, när hästen blev utdömd av en bogskada, och de ansåg att det var en hälta, för hästen kunde ju inte gå... Överklaga... det vägrade de låta mig göra...
*suck*
Finns det Något försäkringsbolag som inte vill vara otrevlig elelr lura mig?
Blev visst lite gnäll...
Tur att mina hästar sälland blir skadade...
Det tog en herrans tid att få papprena, vilket jag blev förvarnad om eftersom de höll på att byta system. Så ok...
Men när de kommer så ser jag att hon glömt att jag skulle ha autogiro och betala per månad. Istället vill de att jag hostar upp ett par tusenlappar...
Så jag mailar deras kundtjänst och ber att dom ringer upp.
Jag anger kundnummer.
De ringer upp samma dag (idag).
När jag förklarar mitt ärende och hon tittar på min försäkring så börjar hon prata om en bil... "Vad då bil? Jag har ingen bil?" svarar jag förvånat.
Jaha, jag tittade bara på ditt ärendenummer säger hon. (som jag VET att jag skrev rätt för jag satt med papprena framför mig och skrev av).
Hon förklarar att hon inte kan göra något eftersom hon är på fel avdelning men att jag ska prata med deras djuravdelning.
Sure...
Nu till vad som jag blev lite förvånad/kinkig över, som jag kände lite... "Va?" över...
När jag säger att jag sitter på mobil (har ingen fast telefon) och att jag önskar bli uppringd av dom så svarar hon att "det är så många idag som har mobil och vi kan faktist inte sitta och ringa upp alla, du får ringa dom själv".
Men hon skulle vara snäll och koppla mig...
För denna gång...
Notera att misstaget är gjort hos dom, jag bad om autogiro vilket de inte gett mig... trotts det anser hon att hon är "snäll" som kopplar mig... Kan säga att jag Inte sa att jag tyckte det...
Fast jag kanske är bortskämt?
För hos Agria lämnade man ett meddelande på deras hemsida så blev man uppringd... långt ifrån hur ineffektivt som det nya bolagets service är...
Å andra sidan vill jg inte heller gå tillbaka till Agria efter att jag ansåg att allt deras försäkringsagenter gjorde var att argumentera emot varför de inte ska betala ut försäkringspengr när hästen blev skadad, eller som i första fallet, när hästen blev utdömd av en bogskada, och de ansåg att det var en hälta, för hästen kunde ju inte gå... Överklaga... det vägrade de låta mig göra...
*suck*
Finns det Något försäkringsbolag som inte vill vara otrevlig elelr lura mig?
Blev visst lite gnäll...
Tur att mina hästar sälland blir skadade...