Hade aldrig velat kratta strån varje dag. En massa jobb att kratta plus en massa spill som slängs. Stod i ett sådant stall och det gick åt kopiöst mycket mer hö för att hästarna aldrig äter de som ligger på jorden så det är jätte om det får bli en bädd av hö och så kan de äta det överta där. Så krattar man till våren.Hej! Skulle behöva tips på hur jag ska bemöta mina inackorderingar..
Hyr ut platser på lösdrift och som inackordering har man åtagande en vardagkväll i veckan och en morgon eller kväll varannan helg. Då ska man fodra, fylla på vatten och mocka hagen. Mockningen innebär att mocka rent i delen där ligghallen är, ca 3000 kvm (grusade ytor + lite gräs och skog), samt att kratta höspill runt foderhäckar och vid ingången till ligghallen.
De mockar dock bara de grusade ytorna, samt krattar aldrig upp runt foderhäckarna.
Då undrar jag - tycker ni att det är helt orimligt att mocka rent gräset och skogen (anledningen till att jag vill ha det rent där är för att jag använder den delen året runt), samt att kratta upp hö och halm? Försöker förstå varför det inte görs, trots att jag har påmint flera gånger och har en lista där det tydligt står vad som ska göras.
Eftersom alla gör samma försöker jag förstå varför.. Om de tycker att det är för mycket åtaganden? Vad tror ni?
Gör man det varje dag blir det inte alls mycket, men när jag får göra allt en gång i veckan blir det rätt tungt.. Har ni några tips på hur jag kan ta upp det/lösa det? Jag är mån om att det ska vara bra stämning i stallet, och allt annat funkar väldigt bra.
Min åsikt, kanske dina gäster delar den?