Har ett sto som jag funderar på att betäcka till våren. Hon är väl egentligen avlad för hoppning e: Lipton ue: Walör uue:Brilliant uuue:Lansiär. Tänkte redan när jag köpte henne att ta föl, men med tanke på vad det kostar och att bara de bästa stona bör betäckas är jag nu tveksam. Har ju ingen erfarenhet av avel, kanske någon kan ge mig ett råd hur jag skall göra? Hur mycket påverkar blodslinjerna före Lipton, på mammans sida? Mitt sto är bedömd som klass 2 på 3-årstestet, 7,8,8, på exteriör 6,5,6, på gångarter. 7,6 på hoppningen. Problemet är att jag vill rida dressyr. Stoet är lite lågställd, rakhasig och som betyget visar inga vidare gångarter, dock taktmässig och ganska lyhörd men idagsläget lite stel och svår att påverka. Om jag ska betäcka har jag tänkt mig en yngre hingst, som ger högställda avkommor med mycket gång, men jag vill också ha hoppkapacitet eftersom det är mitt stos starka sida. Tittar just nu på Insterburg, HohenstaufenII och Flash Dancer. Tacksam för alla kommentarer, bör jag låta bli eller kan det bli bra??