Är hon inte lite stilig?

Aningsfull

Trådstartare
Efter ett alldeles för långt uppehåll har jag nu plockat fram symaskinen igen och sytt ett täcke till Julie. Så nu har hon ett smidigt täcke som funkar kanon vid träning som värmer magen på henne. Förhoppningsvis ska hon slippa förfrysa tissarna i vinter.

blogg_15851.JPG

Har redan fått beställning på att sy ett likadant till min kompis ena dvärgpinscher. :D

Sv: Är hon inte lite stilig?

Grymt fint! Tycker det ser så enkelt ut men när jag ger mig på att sy något själv så blir det aldrig lika bra :crazy:

Jättefint, det passar ju henne perfekt!
Önskar att jag också kunde sy :o

Jag tror att en del av hemligheten är en bra maskin, och framför allt tålamod.
Jag fick en riktigt bra symaskin av mina föräldrar förra julen och helt plötsligt insåg jag hur otroligt lätt det är att sy bara man har en bra maskin. Men då hade jag aldrig haft råd att köpa en sån själv. :angel:
Och sen att man har tålamod. Jag provar täcket flera gånger på vägens gång och även om det kan kännas förargligt kan man behöva sprätta upp och sy om någon söm ibland för att få den optimala passformen. :)

Jag tror att en del av hemligheten är en bra maskin, och framför allt tålamod.
Jag fick en riktigt bra symaskin av mina föräldrar förra julen och helt plötsligt insåg jag hur otroligt lätt det är att sy bara man har en bra maskin. Men då hade jag aldrig haft råd att köpa en sån själv. :angel:
Och sen att man har tålamod. Jag provar täcket flera gånger på vägens gång och även om det kan kännas förargligt kan man behöva sprätta upp och sy om någon söm ibland för att få den optimala passformen. :)

Hört talas om måttband? ;) Kan med fördel användas för att strypa hunden med också... :angel:

Jag tror mitt sömmande tryter på att jag har för dåligt tålamod, vill att det ska bli klart snabbt och går något fel tappar jag lusten :angel:

Eller göra koppel av så att man kan hala fram jycken ur sin koja när hon ledsnat på att vara provdocka. :angel::rofl:

Nej nu ska jag fortsätta att sy på täckte nummer 2. Julie kommer att hata mig ännu mer idag. :angel:
Och jag kommer att klia huvudet på hur bred jag vågar göra maggjorden så att inte herren i fråga som ska ha täcket kissar in i det. :angel::rofl:
Tacka vet jag stora hanhundar. På dom här små tar ju snoppen upp halva magen. :devil:

Skitsnyggt! Är det gjort av en tröja från Carlings eller nåt? Känner igen tyget jättemycket.
Tur för Selma att jag är så värdelös på att sy, hon hatar att ha kläder :D

du kan väl göra en liten hmm typ som ett U runt snoppen ? ;) så skyddar de lite runt också mot kylan bara en teori hoppas du förstog annars får jag försöka rita en bild :D

Vilket fint :) Jag får sy Hildas täcken för hand vilket dödar mina stackars fingrar :crazy: , andra kläder får jag beställa av folk som kan sy för jag själv är inte händig med nål och tråd :angel:

Jag har gjort ett U runt snoppen. Dock är frågan om min kompis förstod vad jag menade när jag skrev att hennes hund skulle få ett snopphål på magen. :angel: :D

Gud vad skoj det är att sy. Och vad mycket snabbare det går idag när man har ett mönster att gå efter och inte freestylar som jag gjorde på Julies täcke. :D

Det kommer från Only. Ofta när vi får tröjor följer det med matchande kjolar i leveransen, det gör det tydligen billigare att skicka. Kjolarna säljs dock inte utan kastas så fort dom når butiken, så då roffar jag åt mig dom istället och syr om det till roligare saker. :D
Har en hel påse med stickade kalsonger som jag ska sy om till nåt skoj sen. :angel::rofl:

Jag funderade faktiskt på det. :D
Fast då hade jag behövt nåt i marsvinsstorlek för att se så att det passar. :D:love:

Det blev tokfint!

Har du möjligen ett mönster man kan få ta del av kanske? :angel:

(Måste väl dock plussa på några centimeter på måtten ;) )

sånt vill jag också ha till min DP kille... du vill inte sy flera? Jättefint verkligen!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21
Tillbaka