Är groov 90 och hippo breed samma sak?

fiaskurken

Trådstartare
Köpte hippo breed för några veckor sen då tjejen i affären sa att det var samma sak som groov 90. Men nu har pållen blivit fullkomligt helstollig:confused: Det funkar bara inte. Har hört flera som sagt att det ska vara samma sak men det verkar ju himla skumt? Har ingen groov-säck kvar i stallet så jag kan inte jämföra innehållet. Någon som vet?

Sv: Är groov 90 och hippo breed samma sak?

Vilken Groov? 90 eller 120?

Både Krafft och Svenska Foder har innehållsförteckning på nätet, så det går att gå in och jämföra innehåll över datorn.

groov 90 ( som det står i min överskrift):angel::D Jag lyckas inte ta mig in på krafts sida, det var därför jag frågade här.

Någon annan som har erfarenhet av att hästen blir stirrig på hippo men inte på groov?

Jag har jämfört. Hippo Bas Cool ligger närmare Groov 90. Bägge de ligger på 90 g smrp. Hippo breed har 95 g. Grooven ligger på 9 MJ medan Hippo breed har 10,8 MJ, Bas cool 11,0 MJ.
Jag har bytt från Groov 90 till Bas Cool utan att hästen blev knäpp. Det är en ganska het och lättstressad häst.

Kanske idé att prova! egentligen skiljer det väl inte så fasligt mycket i pris.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 869
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 847
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 859
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 875
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II