Är era hästar vårtrötta?

Agent Orange

Trådstartare
Min pålle är så seeeg just nu.. Känner inte alls igen honom! Han kan vanligtvis vara lite loj på banan men han kommer alltid igång efter ett tag.. Nu får jag sitta och driva och driva hela tiden för att han överhuvudtaget ska gå framåt.. I skogen brukar han va en riktig buse, men senaste veckorna har det nästan varit "fingalopp" även ute! Är det någon som känner igen sig? Kan det vara pälsfällningen? Tips?

(Han är fin i hullet och har uträknad foderstat som han stått på hela året...)

Sv: Är era hästar vårtrötta?

Min kuse är helt tvärtom. Han har i några veckor haft hjärnsläpp :D
Vill bara busa, både med matte o polarna i hagen. Varken foder eller sysselsättning är ändrat.
Tror att han har vårkänslor, precis som jag :angel:

Senast ändrad:

Min 2-åring är också mkt lugnare nu, och det är så sköööönt! :smirk: Seg är han verkligen inte, men det är trevligare att jobba med en lugn än en hetsig häst!

Har också funderat på detta.. Kanske skulle pysa iväg och köpa en flaska imorgon... Hur snabbt märks resultatet?

Min pålle blir också alltid seg såhär års. Han får extra b-vitamin, men är ändå mer loj än vanligt.

Min häst har också blivit väldigt trött å seg på senaste tiden.
När jag var på banan här omdagen och skulle försöka få igång henne i trav sparkade hon istället bakut. Det har hon aldrig gjort förut.
Och när jag är ute och rider (speciellt när jag rider själv) så går det så otroligt segt att jag får smacka hela tiden så att hon inte saktar av. Hon är helt annorlunda,som en annan häst.

Inte emin lille iaf, han har fått tillskott.

Jag upplever det snarare som att hästarna blir lite loja av värmen, särskilt om de har vinterpäls kvar.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 604
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 329
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 770
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 781
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall