är din hund kräsen???

I

indigo95

satt och kollade lite här och de är många här som har problem att få upp sina hundar i hull eller att hundarna inte vill äta som dom sak.. Då har jag ett tipps...
Ge VALPFODER min förra hund åt de i sina 13 år som han levde för de var de enda han åt och mådde bra av annars så blev han med en gång underviktig och ful i pälsen m.m. Så då fick jag detta tips av veterinären att de är bättre dom äter valpmat än ingen alls. och jag fick alltid beröm om min hund vilket fint skick han var i påls och hull m.m.
I detta fall var de doggy junior.

Ville bara tippsa, de kanske inte funkar på alla men någon kanske...

Tack för mig

Sv: är din hund kräsen???

Oftast beror det inte på vad man erbjuder hunden utan att man erbjuder mat jämt och hela tiden. Hunden får aldrig bli hungrig. Äter den inte upp frukosten då undrar vi om det är något fel direkt. Vi trugar och matar och proppar i dem mat. Ingen hund svälter sig själv om den inte är sjuk.

Det låter ju bra... min hudvalp på 9 veckor äter som en mus. Det är en grand danois så man blir ju lite orolig. Jag ger henne RC baby giant. Kompletterar med lite majsvälling.

Ja, jag hoppas att det blir bättre. När jag gr henne rent kött så slukar hon det utan att tveka. Hon är pigg och glad men mager...

Jag skulle inte lära en så ung valp att rent kött är godare än maten som serveras, men det är ju jag det ;)

nej, det är nog rätt. Tänkte inte på det... menkan man ge dem köttben att gnaga på när de är så unga?? Hon vill ju bita i allt!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 961
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka