Pazuzu
Trådstartare
Jag har varit och fotat lite travtävlingar på sistone, och nu när jag gått igenom och redigerat bilderna reagerar jag på ett av ekipagen. Istället för ett vanligt tungband ser det ut som att man istället har knutit någon typ av snöre, ett smalt sådant (tänk paketsnöre, ca 2-3 mm) runt underkäken. Inte kan väl detta vara tillåtet? Jag tittade i Tävlingsreglementet och där står det att tungbandet minst måste vara 10 mm brett.
Jag är inte särskilt insatt i hur man gör kontroller och så på travet, men jag antog nästan att alla ekipage kollades före eller efter start? Men detta verkar inte ha uppmärksammats då det inte finns något noterat om det under bestraffningarna i resultatlistan för det loppet. Eller är det kanske så att inte allt kommer med där?
Jag är inte särskilt insatt i hur man gör kontroller och så på travet, men jag antog nästan att alla ekipage kollades före eller efter start? Men detta verkar inte ha uppmärksammats då det inte finns något noterat om det under bestraffningarna i resultatlistan för det loppet. Eller är det kanske så att inte allt kommer med där?