Är det värt att slå detta till hösilage?

J

jezzibell

Hej,

Min stora hage och några andra småhagar funderar jag på om vi ska slå till hösilage i småbalar. Jag är dock bara osäker på hur näringsrikt det är (nyinflyttad). Jag bifogar här en bild tagen i juni förra året:
62072935.jpg

1) Är det värt att ta hösilage på detta?
2) På ett ungefär, hur många ton hö får man per hektar?
3) Eller är det bättre att köra betesputs innan man släpper in hästarna på bete, och sedan köpa hösilage?

Tacksam för svar
//Jezz

Sv: Är det värt att slå detta till hösilage?

Ring de som kan plasta åt dig, och hör hur mycket de tar först. Om de har tid kan de ju köra förbi och uppskatta.

Personligen hade jag INTE lagt ner pengarna på att plasta, för mig är det för mycket skräp.

Jag tycker att det ser ut att kunna bli lite , se bara till att veta var det finns sten och märk ut det .. så de du anlitar inte kör isönder och blir hängades på din vall i en hel dag ..tycke r du ska prova lycka till :crazy:

Ser ut som om det är mycket smörblomma och hundkäx här...

Det är inget jag skulle vilja fodra mina hästar med i större utsträckning.
Och om jag ändå skulle ta det som foder.... i så fall skulle jag ta det som hö....

Betesputsa ofta skulle jag göra.... Om det inte fungerar så skulle jag plöja upp och så i ny vall... Helst odla något sädeslag ett år först innan ny vall etableras...

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 528
Senast: moonstruck
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja veta lite, jag har alltid haft min häst på fri tillgång på hösilage men nu ska jag stalla in henne snart (Så...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Thesen
·
F
Foder & Strö Hej! Jag har en fundring om det här med hö, eller grovfoder som det egentligen ska kallas, eftersom det kan vara så mycket annat än bara...
Svar
6
· Visningar
1 353
Senast: Flash
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har tidigare fått tips om att min hästs grundbehov är mellan 60-70 MJ samt 390-505 g smrp beroende på hur mycket hon...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: skrållan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur