Juzzzen
Trådstartare
Kastrerade min honkatt förra Fredagen. Hon har haft tratt på sig för att hon inte skulle slicka på snittet. Det ser fint o torrt ut, och har inte blött eller så. Men nu tycker jag att det ser lite "svullet" ut. Närman känner runt själva snittet(försiktigt givetvis) så är det hårt som tusan på vissa ställen.Katten är inte besvärad av att man tar där, är frisk, äter dricker och gör sina behov som vanligt. Stygnen ska tas på Måndag.
Är detta normalt att det kan vara lite svullet? Jag har aldrig varit med om kastration med katt, så jag är helt grön, och undrar nu om ni kan hjälpa mig. Visa gärna bilder om ni har på era katters snitt. Upplever att det är mer svullet än när hon precis operarats.
Ska ringa vet imorrn och fråga, men hade varit bra om ni oxå sa era tankar och delade med er av era erfarenheter!
//orolig matte
Är detta normalt att det kan vara lite svullet? Jag har aldrig varit med om kastration med katt, så jag är helt grön, och undrar nu om ni kan hjälpa mig. Visa gärna bilder om ni har på era katters snitt. Upplever att det är mer svullet än när hon precis operarats.
Ska ringa vet imorrn och fråga, men hade varit bra om ni oxå sa era tankar och delade med er av era erfarenheter!
//orolig matte