Är det normalt med flytning i 4:e mánaden?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pirayan
  • Startdatum Startdatum
Ja, jag frágade om flytningar och hon sade att hon inte kunde se eller känna nágot onaturligt.
Jag frágade om det gick att kontrollera om fölet lever och hon sa nej.
Ultraljud fungerar inte vid denna álder sade hon och att jag inte behöver oroa mig mer.....
Lite märkligt, men jag ville inte ställa henne mot väggen. Pratar hellre med en annan veterinär om det inte blir bättre. Ger ju inte nágot jätte förtroende direkt....

Det var inte jag som var där, tog fryst sperma.
Jag har inte så mycket information om han, mer än vad jag set på vdl och har hört att dom rör sig fint.
+Det födes en hingst i år här, ser mkt fin ut.
Så det är bara att hoppas! :rofl:
Ska du betäka nästa år också? Vad blir det i så fall?
Jag funderar på importera sperma på Sandro hit. :bump:

Tror inte att jag ska betäcka nästa ár eftersom det blir väldigt sent igen.... Fölisen kommer att födas i mitten av Juli enligt planerna.
Hörde av en uppfödare här itrakten härom dagen att Flemmingh ger väldigt ojämna storlekar :confused: Jag har hört att han ger stora och var lite orolig för det...
Hon sade i alla fall att hon tyckte att han var dyr att använda om man fár en A-ponny. Hon sade att det finns sádana idag.... Vet inte om jag tror pá det eftersom han fátt Keur stämpel för god nedärvning.
Hur som helst sá fár du gärna meddela mig när din fölis är född. Nyfiken! :D
Sandro Hit är inte fy skam. ;)
M V H Lotta

Vist jag ska höra av mig!
Du kan ju maila mig din mail, så kan jag maila dig bild sedan (om allt går bra, man vet ju alldrig) :confused:.
MVH Joanna

Sv: Är det normalt med flytning i 4:e mánaden?

Öpnnar tráden igen.....
Máste bara skriva av mig!
Nu är hon áter dräktig runt 100 dygnet, efter att tidigare ha kastat i 7:e mánaden och nu börjar flytningarna igen, precis som förra gángen. :crazy: :eek:
Det behöver ju naturligtvis inte ha med varandra att göra, men man blir ju nervös.
Hon blev ju kollad förra gángen för just detta och hon är ju väldigt väl undersökt innan inseminationen denna gángen.
Fár väl göra ett baktprov..... Det är väl det enda att göra i dagsläget?
Fy, vad nervöst...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka