Är det normalt att sitta såhär?

Sv: Är det normalt att sitta såhär?

Min sitter precis likadant..! När hon var liten skyllde jag på att hon var valp, men vet inte om det funkar längre (hon är 3,5 år...):p. Hala golv har även varit en ursäkt (det är kul att se hur benen sakta gliiider mer och mer isär :D), men hon sitter så ibland, även om det inte är halt. Men, hon kan sitta normalt oxå, men hon verkar tycka att grodstilen, alternativt på sniskan, är mkt bekvämare..!;)

Senast ändrad av en moderator:

min ena softis (irish soft coated wheaten terrier) som är 6-7 månader och han ligger så med benen... min fem åriga softis sitter jätte"roligt" med frambenen som vanligt och ena bakbenet åt sidan och det andra under magen och ut på samma sida som dt andra.. :p om ngn förstår...

Otaliga är de Labradorer jag sett sitta på alla konstiga sätt. Både så och så på ena skinkan. Jag tror att de tycker att det är bekvämt. Det har varit gamla, unga, tjocka och smala. Även vår Golden född 1979 satt så redan då ;)

Angående gummibakben så tror jag att det är ärfligt. Jag har två hundar. En som aldrig ens tänkt tanken och den andra som verkligen har gummibakben, liksom henne mamma, hennes syskon och jag tror även att en del av hennes valpar ärvt dem :) Helt enkelt så föds de med olika sorters rörlighet.

Sådär ligger min kompis staffe, typ jämt och ständigt.
Ligger groda som vi kallar det :)

Sådär sitter min hund också ibland:)! Han brukar också ligga "groda". Här är bilden tagen innan han sträcker ut benen:
16020335.jpg

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 026
Senast: sandrafors
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 432
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 560
Senast: Liten
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 998
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring