Är det nån som är allergiska mot häst her?

S

sleepy

Min samboer er allergisk, han har allergisk astma. Han har ridd hesten min én gang, han ble litt tungpustet, men det gikk fint. Men jeg skulle så gjerne hatt han med meg mer...

Jeg vet det er mange som struntar i att dom är allergiske, tar masse medisiner og går i stallen... Hur funkar det?

Noen som har gode tips/råd? :confused:

Vi skal besøke noen som har curly-hester, og se hvordan han reagerer på de. :)

medicinera -ordentligt-innan med både lntidsverkande,cortison och luftrörsvidgande osv samt ta några pustar medicin innan hanteringen av häst.Ha munskydd och handskar.e tillatt ha -tvättade-hästar ,det tar en hel del av allergenet.

man måst enet borsta om man är allergisk,man måste inte vara inomhus..Tyvärr ökar juofta allergin med exponeringen.jag har ju tex blivit skaldjursallergisk,jag älskar skaldjur...

men astma is ig är inget problem om man ser upp .Allergin ärvärre,men dte gäller att skydda sig från allergenet så mycket man kan.

Thina-been there,done that

Jag har "alltid varit det". Tycker det har blivit bättre med åren och nu känner jag inte så stora besvär. Har aldrig fått någon attack utan kan bara nysa lite och bli lite snorig. Så länge stallet är väl ventilerat och jag undviker hö och damm så mkt som möjligt så är det inga problem. Jag rider ju ofta ut också och då känner jag inget egentligen!

har någon allergi/ansträngningsastma och allergi, men när jag gjorde pricktest på olika djur (katt, hund, häst) och väcter (hassel, timotej, björk, gräs mm) så hade jag mest mot hö och minst mot häst. :eek: T o m mer mot hund, men känner INGET mot hunden vi har! :confused: :love:

Det är knepigt det där! :confused: :smirk:

Så länge jag inte blir sämre (blir snarare bättre! :love:) så fortsätter jag! Tar egentligen bara inhalator mot min ansträngningsastma!

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jeg skal begynne som medrytter på en maxad ponnihingst denne uken. Og jeg lurer på om noen har erfaringer eller råd til meg om ridning...
Svar
5
· Visningar
1 436
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka