Är det någon här som vet?

Fideli

Trådstartare
Det är tydligen någon toppryttare inom islandsvärlden som rider i en Island Royal från Prestige, är det någon som vet vem det är???

Är det annonsen med den vita hästen du tänker på, för visst är det för Prestige. Tror att det är en tjej på bilden i alla fall.

// selma

Vad är det för annons? Den har jag inte sett.
Sadeln heter Island Royal, märket är Prestige (de som tidigare hette Appaloosa), det är en svart sadeln med en vit rand på bakvalvet.
Det var en som sa att "Världsmästaren i islandsridning rider i en Island Royal" Jag frågade vilken gren, det visste hon inte, men trodde att det var tölt. Det är någon som bor i Sverige i alla fall.

Kan det kanske vara Josefin Ewert som rider Valiant? :confused: Hästen har ju vunnit VM i tölt även om det var med en annan ryttare... ;) Övriga möjliga ryttare boende i Sverige som jag tror har vunnit VM:

Magnus Skulason
Magnus Lindqvist
Vignir Jonasson
Johan Häggberg (fast jag vet att han rider i en Luc Childeric-sadel så honom kan vi stryka på en gång...)

Med tanke på att det skulle vara en "hon" kan man nog styrka de andra grabbarna också från listan.. ;)

Men Ylva då? Vad rider hon i för sadel?

:rofl: Ja just det - glömde den detaljen... :angel:

Vet inte säkert, men jag tror Ylva också har Childeric.

Har sett att magnus skulason rider i en brun sadel med vit rand på bakvalvet! Så det skulle ju kunna vara honom dom menar. Vad det är för sadel han rider i vet jag inte. Men jag kan ta reda på det och om den är bra i så fall för min pålla står hos Anna och Magnus nu för att bli betäckt med Hraunar!

Magnus Skulason skulle kunna stämma, för visst tog han guld i tölt i VM? Hon som pratade om sadeln sa bara att personen i fråga var världsmästare, hon visste inte inom vilken gren men trodde att det kanske var tölt.
Vore jättebra om du kunde kolla upp det när du ska dit med ditt sto.

Magnús har inget VM-guld i tölt...men endel i pass.
Men i prestige rider han inte (har aldrig sett honom i en i alla fall).

/Malin

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
657
Senast: Ajda
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
350
Senast: Emiro
·
Utrustning Försöker tyda en sadel märkning… prestige versaille. kåpa är 3A, vad betyder det? Någon som har koll?
Svar
1
· Visningar
227
Senast: Lemeie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns mycket att rida för vid säsongens sista deltävling i den prestigefulla toppserien. Efter lördagens omgång av ATG Riders League...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama