L
Lambo
Har nämligen fått erbjudande om att köpa ett avelsto, islandsimporterad som har utvecklat exem här i Sverige. En bidragande orsak kan ha varit att hon var undernärd och i det närmste utslagen när hon kom hit, var sjuk under långa perioder pga att imunförsvaret i grund och botten var nere. Kom dock till mycker kunnigt hem, där hon blev frisk, åt upp sig och växte till sig en hel del. Hästen har dock topp stam och runt 122-125 i blup och har gett jätte fina föl (avkommorna har inte visat några exemtendenser alls).
Men nu skall ägarna dra ned på sin avelsverksamhet, de är lite till åren komna. Jag har tidigare köpt 3 jätte fina hästar av dem och båda parter har varit mycket nöjda. Därför har de nu i förtroende erbjudit mig att köpa exemstoet.
Jag är medveten om allt arbete och alla kostnader som sjukdomen kräver. Vet också att man inte rekommenderar att avla på ett exemsto (bor dessutom på ett ställde där markerna är öppna, mycket blåst lite insekter), och skulle igentligen aldrig tänka mig att göra det. Men det här stoet är något alldeles extra (och då menar jag verkligen det!). Men undrar om det är väldig vanligt att hingsägare/hållare betackar sig för exemston?
Tror ni att det blir svårt att få henne betäckt?!
Tacksam för svar!
Men nu skall ägarna dra ned på sin avelsverksamhet, de är lite till åren komna. Jag har tidigare köpt 3 jätte fina hästar av dem och båda parter har varit mycket nöjda. Därför har de nu i förtroende erbjudit mig att köpa exemstoet.
Jag är medveten om allt arbete och alla kostnader som sjukdomen kräver. Vet också att man inte rekommenderar att avla på ett exemsto (bor dessutom på ett ställde där markerna är öppna, mycket blåst lite insekter), och skulle igentligen aldrig tänka mig att göra det. Men det här stoet är något alldeles extra (och då menar jag verkligen det!). Men undrar om det är väldig vanligt att hingsägare/hållare betackar sig för exemston?
Tror ni att det blir svårt att få henne betäckt?!
Tacksam för svar!