Är det här asp?

bettysmatte

Trådstartare
P5260022.jpg

Japp, som rubriken säger, är det här asp? Ska mata hästarna med det så jag vill veta säkert vad det är!

Sv: Är det här asp?

Skulle tro det, annars är det en annan populus(poppel och asp är samma släkte) och mig veterligen är ingen av dem giftiga, googla för säkerhets skull.

men finns det några lövträd som är giftiga alls ?, vissa är mindre smakliga o då ratas kvisten?:)

Hmm, hästkastanj iaf. Sen finns det ju flertalet mer eller mindre giftiga buskar, typ vissa tryn och olvon.

jasså är kastanj giftig,hade ingen aning, trodde det bara var idegran:o,

Fast det är få grejer som är så giftiga som idegran, tibast är väl i samma liga och lite olika örter.

men Thuja o sånt som tibast är ju inte träd!!:), det finns väl ingen som är så dum att man slänger in trädgårdsrens ochsånt i hästhagen?

Tips till TS!!:) Jag ger mina lönn(särskilt poppis denna tiden), sälg ,asp,nån skogsgran ibland,rönn,

Rönn och lönn skulle jag kunna prova då också:)! Tror att vi har många små "odugliga" rönnar på tomten.

Liknande trådar

IT & mobiler Som rubriken säger - kan man använda fotopapper för bläckstråleskrivare i en laserskrivare? Det är inte helt idealiskt, har jag förstått...
Svar
3
· Visningar
167
Senast: Rosett
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många... 2
Svar
24
· Visningar
864
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23