Är det ens teoretiskt möjligt?

Jag googlade på biggest loser och där ska någon ha gått ner 18kilo på en vecka så det är nog möjligt beroende på startvikt men hälsosamt är det verkligen inte
Jag har lyssnat på intervjuer från Amerikanska biggest loser där vissa hävdade att det är en del fusk tex att de säger att det bara har gått en vecka mellan vägningstillfällena men sen har det egentligen gått mer. Det har också varit anklagelser om illegala viktminskningspiller och preparat samt att mindre hälsosamma saker gjordes för att det skulle bli bra tv. Om det är sant eller inte kan jag inte uttala mig om.
Jag har sett en del från svenska biggest loser och då såg jag inte några såna siffror. Jag har dock inte följt alla säsonger.

Jag har lyssnat på intervjuer från Amerikanska biggest loser där vissa hävdade att det är en del fusk tex att de säger att det bara har gått en vecka mellan vägningstillfällena men sen har det egentligen gått mer. Det har också varit anklagelser om illegala viktminskningspiller och preparat samt att mindre hälsosamma saker gjordes för att det skulle bli bra tv. Om det är sant eller inte kan jag inte uttala mig om.
Jag har sett en del från svenska biggest loser och då såg jag inte några såna siffror. Jag har dock inte följt alla säsonger.
Jag googlade bara lite snabbt så jag vet att på biggest loser så brukar dom gå ner mycket och fick då upp ett par svenskar som gått ner 17-18 kg men dom har som sagt en hög startvikt och vilka metoder som används vet jag inget om. Men det är möjligt att gå ner 20 kg på 2 veckor men det är självklart inte fett man förlorar och inte på ett hälsosamt sätt.
Har inte sett på biggest loser på väldigt många år och tror aldrig jag ens sett det svenska.

Jag tänkte mer på att om en äter relativt lite och sen dessutom inte får behålla så stor del av det en äter pga kräkningar, så lär ju en gå ner en del i vikt.. Även om en får i sig tillräckligt med vatten.

Fast man kan fortfarande inte gå ner mer än kroppen förbrukar i sin ämnesomsättning. Det minsta intag man (teoretiskt) kan ha är noll, oavsett hur mycket man tex kräks så innebär det inte ett negativt kaloriintag.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 482
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Hejsan, ni som behövt banta er hund, hur gick ni tillväga? Jag känner mig som världens sämsta hundägare, som blivit så bedrövligt...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 448
Senast: Fiffi1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka