W
wallerie
hej jag har en häst på foder över sommaren nu, hon är inte specielt välriden och är hätsig i alla gångarter fast hon enligt ägaren tränat för lätt A dressyr (dock ngr år sedan)
eftersom jag vill att hon ska kunna gå som hon antagligen nåpgon gång gjort har jag bestämt mig för att jobba med varje gångart och få henne säker på den innan jag går vidare...
såjag skrittar alltså bara nu och övar skönkeln då hon lätt missförstör eftesom hon bara är skogsriden på ett ganska bra tag(ngr år) kanske högst en ggr i veckan!
men var jag dum nu? hur stora är riskerna att hon tröttnar om jag bara låte henne skritta ett ganska bra tag framåt?
(kommer ju löslongera ibland och så men)
har nån några bra skrittövningar? gäna somm kräver konsentration!
tack på förhand //ygenda
eftersom jag vill att hon ska kunna gå som hon antagligen nåpgon gång gjort har jag bestämt mig för att jobba med varje gångart och få henne säker på den innan jag går vidare...
såjag skrittar alltså bara nu och övar skönkeln då hon lätt missförstör eftesom hon bara är skogsriden på ett ganska bra tag(ngr år) kanske högst en ggr i veckan!
men var jag dum nu? hur stora är riskerna att hon tröttnar om jag bara låte henne skritta ett ganska bra tag framåt?
(kommer ju löslongera ibland och så men)
har nån några bra skrittövningar? gäna somm kräver konsentration!
tack på förhand //ygenda