Är denna stam intressant?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
S

Supersonic_

Funderar lite på hingst till ett av mina ston.
Vad tycker ni om stammen:
E: Baloubet Du Rouet (OS 2000,2004)
U: Unghäst
UE: Hamlet (Pappa till Hickstead, OS 2008)

Hade ni varit intresserad av ett sånt föl? Vad tycker ni ett lämpligt pris skulle vara om man bara ser utifrån stam?

Och..
E: Utah Van Erpekom
U: Unghäst
UE: Hamlet

Hade det varit intressant? Varför/varför inte? Och vad skulle ni gett för ett sånt föl?

Spånar lite :D

Sv: Är denna stam intressant?

Vad är det du söker, unghäst eller avelshingst? Det framgår inte riktigt...

Självklart är baloubet avkomma mycket mer intressant än en hingst vars största merit tycks vara att han är säck. Ja han är nog klart den bästa säck hingsten som finns att tillgå men jag skulle personligen betala mer för ett B-föl om man bara tittar på vad ett sådant föl kostar att tillverka skulle jag sätta ett ganska högt pris på fölet.

Skäck??? Jag och min stavning. ;) har varit på inbrottslarm de senaste timmarna ringer väl fortfarande i skallen. ;);)

de beror ju på vad du ska ha den till, ska du bara ha en allroundhäst på lägre nivå så skulle ja nog ta den E: Utah Van Erpekom eftersom Baloubet Du Rouet hästarna är kända för att va lite svåra

Ja det är klart att baloubet är känd för att lämna lite temprament. Men vad lämnar den andra hingsten? Har inte hört något om ridbarhet eller temprament utan det brukar mest vara åååhh... Den är fläckig. :D men det finns ju uppfödare som tjänar bra med pengar på den aveln också.

Nej de är sant, men Utah Van Erpekom ser inte ut att vara så komplicerad men så har han ju en ryttare som får allt att se enkelt ut med :p Hade vart lättare om man fått veta vad hingstarna heter och inte bara stammen?
Har själv haft en baloubethäst och ja kan säga att ska man inte rida dom högst klasserna så skulle ja hellre ha en häst med mindre kapacitet och mer vett:angel:

Hickstead är väl inte heller precis lättriden, kommer det från pappan så blir det kanske lite mycket av det goda med Baloubet-Hamlet?

Kanske ska förtydliga mig lite, häst nr 2 är mitt föl och stammen jag skrev först är vad jag funderar på till nästa år :laugh: Tänkte vad som skulle vara attraktivt för ev fölköpare om jag ska sälja nåt

Så du ska sälja någon av dom? Ja skulle personligen hellre köpa en häst med bra psyke och kapacitet, kapacitet har ju båda hingstarna men Baloubethästarna brukar va lite tuffa i psyket. Så ja tror Utah Van Erpekom är mer lättsåld.

Jag hade nog satsat på en helt annan hingst än de två du funderar på.. :)

är det ni med nappflaskan??? hihihi... höll på att dö av skratt då jag såg artikeln i News

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: viltmilla
·
Avel Jag har ett sto med trevlig stam. Hon har nu skadat sig och jag funderar på vad jag ska hitta på för henne. Hon trivs inte med att vara...
Svar
11
· Visningar
4 461
Senast: axel
·
Avel Jag kan börja med och säga att jag är helt ny på det här med avel. Är i behov av en sällskapshäst till min ridhäst och har då blivit...
Svar
6
· Visningar
1 416
Senast: Concett
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka