AQHA klasser

P

Planeta

Tittade idag på Oknas propp för tävl 22 maj,för mig som inte har tävlat AQHA klasser ser det ut som en hel djungel av klasser.Är det någon som är duktig på vad de olika klasserna står för ? Vad är tex skillnaden på Novice Amature och Amateur klass ? :confused:

Har du en AQHA regelbok?
Om inte kan du beställa en på deras hemsida www.aqha.com. Du måste ju ändå vara medlem för att tävla där. :idea:

Men novice amateur är du så länge du inte tjänat ihop 10 AQHA och/eller youth. Eller om du har fått ihop 40 novice poäng = i novice klasser. :d

Om du skall tävla i dessa klasser måste du ha ett medlemskort som säger Novice Amateur/Youth. Precis som du måste ha ett Amateur kort för att tävla dom klasserna.

Blev det lite klarare?

Monke :)

Lite klokare blev jag,men tror att jag måste beställa en regelbok.Är det inte så också att i amatureklasserna får man själv inte träna andra och ha tagit betalt ? :)

Du får ju en bok gratis på ditt medlemskap, så det är bara att beställa :D
Som jag skrev tidigare så måste du ha ett amateur kort för att tävla amateur klasser.
För att få ett sådan skriver man på ett papper där det står att man inte tränat hästar eller människor i någon form (engelskt, körning, western...) mot ersättning! :eek:
Ersättning kan vara att du får rida i deras ridhus, få bilen fixad av personen osv, alltså inte bara reda pengar i handen. :smirk:

Anökan görs hos AQHA.
Lycka till!
Monke :)

Regelboken är beställd,amaturekort kan man lösa på tävlingsplats.
Tack för hjälpen :)

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 894
Senast: Lycan
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 940
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Slog på TV:n och det är SM-veckan som idag handlade om linkörning med draghund; längdskidor med hund. Jag blev lite nyfiken och har lite...
Svar
10
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka