AQHA-halter

W

Whiz

Jag har drabbats av tillfällig minneslucka :o men det är väl inte tillåtet att visa en häst i mer än 1 halterklass/tävling? T ex både open och amateur?

Jag hade en diskussion med en kompis angående halter: Det spelar väl ingen roll om man ställer upp i open eller amateur om man tänker på konkurrensen? Jag menar, det är ju bara hästen som bedöms...

Sv: AQHA-halter

Om du är amature så kan du visa i båda men inte om du är open ryttare,

Eftersom openryttarna inte kan visa i amature så blir det lite skillnad på vilka hästar som visas,

Om du är amature så kan du visa i båda men inte om du är open ryttare,

Eftersom openryttarna inte kan visa i amature så blir det lite skillnad på vilka hästar som visas,

Jaså, man kan visa båda klasserna om man är amateur! Då hade jag nog blandat ihop det med något annat :o

Hmm, sant med det förutsätter att openryttarna har bättre/snyggare hästar än amatörerna!

Tack :bow:

Varför måste open ryttarna ha snyggare hästar än amateurerna? Hänger inte riktigt med i ditt resonemang :confused:

Varför måste open ryttarna ha snyggare hästar än amateurerna? Hänger inte riktigt med i ditt resonemang :confused:

Det har vi ju inte.... :smirk: vi har bara färre klasser att tävla....

Ofta är det ju samma hästar i open och amateur. I mina klasser tex, med den enda skillnaden att jag inte är med i amateurklass!

Sorry, jag kanske uttryckte mig lite konstigt :o Jag menar att det inte är någon skillnad på konkurrensen (dvs svårare att vinna i open än amateur) i open och amateur eftersom det bara är hästen som bedöms! Men Luxus verkar mena att det var skillnad på konkurrensen... Och om det är skillnad = openryttarnas hästar måste vara bättre :confused:

Sorry, jag kanske uttryckte mig lite konstigt :o Jag menar att det inte är någon skillnad på konkurrensen (dvs svårare att vinna i open än amateur) i open och amateur eftersom det bara är hästen som bedöms! Men Luxus verkar mena att det var skillnad på konkurrensen... Och om det är skillnad = openryttarnas hästar måste vara bättre :confused:

Ofta så kan ju Open klasserna var större för att det är möjligt för fler att deltaga i dessa, men det är ju inte säkert att den finaste hästen är en open häst,

Om du är amatuer och har en fin häst och funderar på att visa den i halter ska du ju absolut ställa ut den i båda klasserna, då har du två möjligheter att få hem en grand champion titel :D

Ah ok, nu förstår jag vad du menade :idea:. Jag är nog lite trög idag, min man försökte förklara något för mig i morse och jag fattade verkligen ingenting! Så det var nog inte du som uttryckte dig konstigt, det är nog jag som är aningen efter idag har jag en känsla av :crazy:.

Jag har drabbats av tillfällig minneslucka :o men det är väl inte tillåtet att visa en häst i mer än 1 halterklass/tävling? T ex både open och amateur?

Jag hade en diskussion med en kompis angående halter: Det spelar väl ingen roll om man ställer upp i open eller amateur om man tänker på konkurrensen? Jag menar, det är ju bara hästen som bedöms...
Vår häst startar Youth Halter pluss Open Halter:idea:
Visas av samma.

Ofta så kan ju Open klasserna var större för att det är möjligt för fler att deltaga i dessa, men det är ju inte säkert att den finaste hästen är en open häst,

Om du är amatuer och har en fin häst och funderar på att visa den i halter ska du ju absolut ställa ut den i båda klasserna, då har du två möjligheter att få hem en grand champion titel :D

Aha, då är jag med hur du menade :idea:

Tack all ni och hjälpt mig med förvirringen :bow:

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 579
Senast: MiaMia
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 854
Tävling Hallå! Har länge tittat runt här på Buke, i flera år faktiskt. Och nu är det en fråga jag inte kan hitta svaret på, och då passar det...
2
Svar
21
· Visningar
3 274
Senast: Void
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka