Appropå bc-korsningar

P

pippi27

SAtte kaffet i vrångstrupen nu när jag bläddrade på blocket och hittade bc-korsning med gordonsetter och munsterländer :eek:

Undrar jag hur snurriga dom hundarna blir när dom blir könsmogna.
Undras hur många av dom som hamnar på blocket igen vid den tidpunkten pga allergi?
http://www.blocket.se/vi/13030673.htm?ca=10_s

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Appropå bc-korsningar

Det är nog ganska individuellt skulle jag tro. Man får hoppas att de hamnar i seriösa hem.

Inte för inte vår Münsterländer får tilltalsnamnet Münster elände allt emellanåt. Och då är hon både renrasig och en mycket välfungerande stående fågelhund som används vid jakt.

Hur 17 ska man kunna jobba tillräckligt med dessa korsningar - och med VAD? Settern och münstern ihop kan jag förstå (om än inte vitsen med), men BC till den mixen...

Det blir nog som när jag en gång i min gröna ungdom provred en 8 årig häst som var ute till försäljning. Hon sänkte ryggen, hade enorm underhals, förstod inte galoppskänkel och var på det hela taget som en skottkärra. Jag påtalade detta för säljarna och svaret jag fick var: Men hon hoppar bra...

Med de här valparna blir väl svaret; Men de är väldigt söta. Det har man ju mycket nytta av när all ens tid går åt till att hitta en sysselsättning åt hunden som gör att den går att ha i möblerade rum.

Och nej, jag köpte inte hästen heller. :D

Jag är beklämd...:crazy:. Och priset...*suckar*. De som köpte min som valp la ut över 4000:- för henne och fick inte en krona av mig så det blev en brakförlust av stora mått om man dessutom räknar med vilka skador hunden lyckats åsamka saker och även familjen upp till dryga halvåret...och hon var verkligen nåt i hästväg att jobba med:cool:

Tja, det vore kanske något för mig som försöker ta min Gordon Setter/Wachtelhund (även kallad Hilda Hopplös :D) till hjälp med att samla in hästarna :angel:.

Nej, skämt åsido. Det är sorgligt att det finns ett sådant överskott på alldeles för söta och alldeles för billiga valpar som kommer att bli alldeles för krävande för den oerfarne i (halv)vuxen ålder.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag satte kaffet i halsen när jag såg denna annons http://www.blocket.se/vi/18449819.htm?ca=10_s Betalar man verkligen så mycket...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10