Appaloosans fjärde gångart, Indian Shuffle!

H

Himla

Någon som har erfarenhet av denna gångart? :bump:
Hjälpgivnings-signaler och annan intressant info?
Precis börjat rida en Appaloosa med denna gångart och måste lära henne ett speciellt kommando för detta då hon börjar med detta när jag vill att hon ska trava.
Någon med erfarenhet eller tips på vart man kan vända sig för att lära mer om detta???:D

Sv: Appaloosans fjärde gångart, Indian Shuffle!

Aldrig hört om, är det nån form av tölt? :)

Vad roligt att du fått känna på det.
De finns knappt några sånna appisar här i svergie så därav tror jag inte du kan hitta någon här som kan hjälpa dig med det. Men jag ska skicka ett PM till dig för jag vet en Appaloosaäg/uppfödare som är mkt duktig och känd här i svergie. Hon kanske kan berätta detta för dig då hon har mkt kontakt och är över i usa regelbundet och rider appalooser hos Nez Perez Indianerna och dom försöker bevara allt detta. Lycka till!!

Vad roligt att du fått känna på det.
De finns knappt några sånna appisar här i svergie så därav tror jag inte du kan hitta någon här som kan hjälpa dig med det. Men jag ska skicka ett PM till dig för jag vet en Appaloosaäg/uppfödare som är mkt duktig och känd här i svergie. Hon kanske kan berätta detta för dig då hon har mkt kontakt och är över i usa regelbundet och rider appalooser hos Nez Perez Indianerna och dom försöker bevara allt detta. Lycka till!!

JA! Skicka gärna ett PM om denna uppfödare! Vore guld!

:bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 747
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Vill börja med att tacka er som tar er tid att läsa detta och kanske svarar :) Det skulle verkligen hjälpa OTROLIGT mycket! Jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 184
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: Dorinda
·
Ridning Hej på er! I oktober förra året kom dröm hästen hem. En vaken, het, känslig varelse som ändå har alla fyra hovarna i marken och går...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka