Appaloosa Golden Star, "ändringsbar"?

S

Sandra S

Hej Alla Glada!
Jag har en liten fråga som jag hoppas att ngn kan svara på. Jag har en Appaloosa Golden Star som är bomvidd 33 men skulle behöva vidare till mina ponnyer. Är det ngn som vet om det går att ändra bomvidden på den? (har hört rykten om det). Hur gör man isåfall? :confused: Man måste ju gå till sadelmakare och be dom om hjälp men gjuter dom om den? Är den i syntet, värmer dom isåfall om den?
ÄR ÄVEN INTRESSERAD AV ATT KÖPA EN APPALOOSA ALLROUND ELLER HOPP ELLER ALLROUND MOT HOPP. DOCK MAX 4000:- EFTERSOM JAG I NULÄGET INTE HAR MER ATT KÖPA SADEL FÖR!
Tacksam för svar!
Mvh Sandra :banana:

Sv: Appaloosa Golden Star, "ändringsbar"?

Du får inte annonsera eller efterlysa här, då riskerar du att din tråd tas bort...

Till din fråga, ja den går att ändra. Du lämnar in sadeln till en sadelmakare eller återförsäljaren som i sin tur skickar sadeln till tillverkaren för bomändring. Det är endast de som får göra ändringen och de märker sadeln för varje ändring på så vis vet man att det är rätt utfört.

Vissa sadelmakare gör bomändringar trots att de egentligen inte får göra det. Så för att få tillbaka sadeln utan snedheter bör du lämna den till tillverkarn...

Lycka till!

Tror du måste skicka sadeln till Equalityline, så ändrar dom den där, evt skickar till Italien för ändring

Ja den går att ändra. Men låt ingen vanlig sadelmakare ändra om den utan du bör skicka den till tillverkaren för omvärmning. Garantin gäller inte längre om det är någon annan som har ändrat bommen har jag för mig.
Du kan säkert få hjälp av en återförsäljare att skicka iväg sadeln till tillverkaren.

Senast ändrad:

Tack så jättemkt allihopa för era svar! :)

Liknande trådar

J
Utrustning jag hade ut sadelmakare i helgen och fick utprovad en prestige golden star, jag har kikat runt lite på begagnade sadlar men ingenting...
Svar
2
· Visningar
1 909
T
Utrustning Hur skiljer sig silver star mot golden star? :confused: Skulle behöva en silver star 33, 17 tum. Har den samma passning på hästen som...
2
Svar
20
· Visningar
8 264
Senast: TJOHOO
·
Hoppning Har en treårig xx-val som gått med en wintec 500 dressyrsadel (med cair) sen jag köpte honom, d.v.s. två månader (sadeln följde med i...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: DeCloe
·
F
Utrustning Jag håller förnärvarande stenkoll på hoppsadelsannonserna då jag är ute efter en beg hoppsadel till min dam. Det som slår mig är...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Zim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka