Zorro

Trådstartare
Finns det någon bra app eller något bra spel där barn kan lära sig om hästar och deras utrustning?

Det finns en app som heter ridsportsappen, den handlar om de olika tävlingsgrenarna med fokus på tävling men väldigt kul och lärorik! Även hästappen verkar bra men för lite yngre barn tror jag :)

Tyvärr är det dåligt med det. Inte ens den amerikanska marknaden har en shysst app för det ändamålet.
På ridskolan bör (skall) de lära ut allt som står här: http://www.ridsport.se/Hastkunskap/ Så allt annat är väl egentligen överkurs. :D

När det gäller utrustning överlag kan man hänga här på "utrustning" för att spionera på andras utrustningsfrågor. :angel:

Tyvärr är det dåligt med det. Inte ens den amerikanska marknaden har en shysst app för det ändamålet.
På ridskolan bör (skall) de lära ut allt som står här: http://www.ridsport.se/Hastkunskap/ Så allt annat är väl egentligen överkurs. :D

När det gäller utrustning överlag kan man hänga här på "utrustning" för att spionera på andras utrustningsfrågor. :angel:
Tack!

Ja, finns givetvis massor att läsa men de har blivit helt hästtokiga och med ett spel blir inlärning både roligare och mer effektivt.

Så det är lite synd att det inte finns bra spel.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle vilja ha en app där man enkelt kan kryssa i att olika saker blivit gjorda. Jag vill inte ha sju ton reklam, behöva betala för...
Svar
17
· Visningar
725
IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
245
Senast: MiaMia
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Raderad medlem 149524
·
IT & mobiler Jag tänkte dra ner någon app som följer när jag är ute och går eller cyklar och registrerar var jag gått, fart osv. Jag har förr använt...
Svar
19
· Visningar
553
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka