App som spelar vågljud?

bettysmatte

Trådstartare
Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också. Jag satte på youtube med vågljud igår vid 22-tiden och vid kl 4 upptäckte jag att det var tyst. Mobilen var helt död! Den var på ca 50% batteri när jag lade mig, så uppenbarligen tar youtube mycket batteri. På plussidan verkar det som om just ljudet av vågor gör att jag sover bättre :up: ! Har testat "vitt brus", regnljud, osv men det gör mig bara stressad. Vågor däremot.... :love:
 
Vågskvalp från Gotland som SR förr använde som utfyllnadsljud på natten. https://sverigesradio.se/avsnitt/495160

Jag har filen nedladdad på min telefon, inte för att sova till, men för att skärma av och vila hjärnan i stökiga miljöer eller om jag är trött-vimsig. Tycker det är väldigt bra vågor som är lagom lågmälda och repetitiva, men samtidigt också med lagom mycket variation i.
Vet dock inte hur man löser att den ska spela på repeat om du vill att den ska fortsätta hela natten efter att du har somnat också?
 
Vågskvalp från Gotland som SR förr använde som utfyllnadsljud på natten. https://sverigesradio.se/avsnitt/495160

Jag har filen nedladdad på min telefon, inte för att sova till, men för att skärma av och vila hjärnan i stökiga miljöer eller om jag är trött-vimsig. Tycker det är väldigt bra vågor som är lagom lågmälda och repetitiva, men samtidigt också med lagom mycket variation i.
Vet dock inte hur man löser att den ska spela på repeat om du vill att den ska fortsätta hela natten efter att du har somnat också?
Ja, jag vill att den ska fortsätta efter att jag har somnat. Jag vaknar massor med gånger/natt så jag vill ha något som bara fortsätter och fortsätter... :)
 
Har du youtube premium eller vanliga?
Tänker att det ev drar mindre med premium då du kan ha skärmen nersläckt samtidigt som den spelar.
 
Det borde finnas på Spotify också. Borde dra mindre eftersom det bara är ljud och inte bild också. Men dra batteri kommer det ändå göra om du inte vill ha mobilen inkopplad till laddaren under tiden.
 
Ursäkta att jag stör, men är det verkligen något som man vill ha?
Jag njuter just nu av att slippa bruset från vågor då jag är i huset utan sjötomt.
Och tycker det är lika skönt varje vinter när isen lägger sig och det blir tyst.
Jag kan spela in några minuter vågskvalp eller vågbrus om du vill?
När jag är åter vid stranden då.
Det kan du ju sedan köra på repeat på något sätt.
 
Ursäkta att jag stör, men är det verkligen något som man vill ha?
Jag njuter just nu av att slippa bruset från vågor då jag är i huset utan sjötomt.
Och tycker det är lika skönt varje vinter när isen lägger sig och det blir tyst.
Jag kan spela in några minuter vågskvalp eller vågbrus om du vill?
När jag är åter vid stranden då.
Det kan du ju sedan köra på repeat på något sätt.
Ja, tydligen vill min hjärna ha vågbrus :) . Många sover bättre med någon typ av jämnt brus. Det är nog inte speciellt ovanligt. Men det beror såklart på volymen också, och det går ju inte att reglera om ljudet är naturligt och då kan det naturligtvis bli störande istället. Jag vill ha låg volym. Jag har laddat ner en app som jag ska testa i natt :) .
 
Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också. Jag satte på youtube med vågljud igår vid 22-tiden och vid kl 4 upptäckte jag att det var tyst. Mobilen var helt död! Den var på ca 50% batteri när jag lade mig, så uppenbarligen tar youtube mycket batteri. På plussidan verkar det som om just ljudet av vågor gör att jag sover bättre :up: ! Har testat "vitt brus", regnljud, osv men det gör mig bara stressad. Vågor däremot.... :love:
Kan du inte sätta mobilen på laddning? Koppla till powerbank?
 
Ja, tydligen vill min hjärna ha vågbrus :) . Många sover bättre med någon typ av jämnt brus. Det är nog inte speciellt ovanligt. Men det beror såklart på volymen också, och det går ju inte att reglera om ljudet är naturligt och då kan det naturligtvis bli störande istället. Jag vill ha låg volym. Jag har laddat ner en app som jag ska testa i natt :) .
Återkom om jag skall spela in några vågor.
Jag har gott om dem.

Och huset som vi hyr ut på sommaren skall få en mening till i annonsen.
"Lyssna på ljudet av skvalpande vågor."
 
Har tyvärr inget tips om app utan ville bara säga att på iPhone kan man spela upp youtube med släckt skärm utan att ha premium. Det drar fortfarande en del batteri, men inte på långa vägar lika mycket som med skärmen igång. För att spela upp ljudet så sätt igång videon och tryck tillbaka till hemskärmen, dra ned skärmen och tryck på play om videorubriken finns där. Oftast behöver man göra det två gånger för att det ska funka, men ibland funkar det på första försöket och ibland kan man behöva göra det ett par gånger till innan det funkar. Det är heller inget måste att ha skärmen släckt utan så länge man inte spelar något annat ljud så går det att ha youtube igång i bakgrunden även när man gör annat med telefonen
IMG_2030.png
 
Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också. Jag satte på youtube med vågljud igår vid 22-tiden och vid kl 4 upptäckte jag att det var tyst. Mobilen var helt död! Den var på ca 50% batteri när jag lade mig, så uppenbarligen tar youtube mycket batteri. På plussidan verkar det som om just ljudet av vågor gör att jag sover bättre :up: ! Har testat "vitt brus", regnljud, osv men det gör mig bara stressad. Vågor däremot.... :love:

På Spotify (och säkert andra appar för poddlyssnande) finns en podd som heter "Relaxing white noise" med 8 timmars slingor av bara olika brusljud. Vågor, regn, flygplan osv.. Bara att välja vad man vill ha :) Vi kör den för våra barn i perioder och den är toppen! Ett kort intro bara, sen kommer det oavbrutet brusljud.
 
Har tyvärr inget tips om app utan ville bara säga att på iPhone kan man spela upp youtube med släckt skärm utan att ha premium. Det drar fortfarande en del batteri, men inte på långa vägar lika mycket som med skärmen igång. För att spela upp ljudet så sätt igång videon och tryck tillbaka till hemskärmen, dra ned skärmen och tryck på play om videorubriken finns där. Oftast behöver man göra det två gånger för att det ska funka, men ibland funkar det på första försöket och ibland kan man behöva göra det ett par gånger till innan det funkar. Det är heller inget måste att ha skärmen släckt utan så länge man inte spelar något annat ljud så går det att ha youtube igång i bakgrunden även när man gör annat med telefonen
Visa bifogad fil 147265
Vilket toppentips! Tack.
 
Har tyvärr inget tips om app utan ville bara säga att på iPhone kan man spela upp youtube med släckt skärm utan att ha premium. Det drar fortfarande en del batteri, men inte på långa vägar lika mycket som med skärmen igång. För att spela upp ljudet så sätt igång videon och tryck tillbaka till hemskärmen, dra ned skärmen och tryck på play om videorubriken finns där. Oftast behöver man göra det två gånger för att det ska funka, men ibland funkar det på första försöket och ibland kan man behöva göra det ett par gånger till innan det funkar. Det är heller inget måste att ha skärmen släckt utan så länge man inte spelar något annat ljud så går det att ha youtube igång i bakgrunden även när man gör annat med telefonen
Visa bifogad fil 147265
Verkar inte funka på android. Men ska testa appen jag har laddat ner i första hand :) .
 
Appen jag laddade ner heter Sleep Sounds och verkar riktigt lovande :up: ! Många trevliga ljud, som dessutom kan kombineras på olika sätt. Musik finns. Det finns en timer också. Nu återstår det bara att se hur mycket batteri den drar...
 
Jag använder en app som heter myNoise. Det är en ljudgenerator baserad på otroligt proffsiga inspelningar, men där man sen kan justera exakt hur man vill att ljudet ska låta själv. (Tex för att släcka bakgrundsljud utan att behöva vara så hög volym.) Den drar mycket mindre data eftersom den genererar och inte behöver spela upp från en stream.

Mina favoriter när jag ska sova är ljudet av åska på avstånd, eller en knastrande brasa. :love: Många ljud är gratis, andra kan man provlyssna och sen köpa för en billig peng. Jag tycker att projektet är fantastiskt (och har haft appen i många år) så jag har köpt hela paketet. Den största fördelen jag ser är faktiskt att man kan köra den samtidigt som man lyssnar på tex ljudbok eller podd, perfekt för mig som lätt störs av "fel" bakgrundsljud.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp