apotekets nya barnsortiment..

tinissen

Trådstartare
de nya barnprodukterna från apoteket till barn, fem myror-sortimentet vilka har provat deras produkter och vad tycker ni om dem?? det börjar ju närma sig säsong för solskyddfaktor m.m och jag hade gärna velat se innehållsförteckning innan jag köper något till mina barn, men de verkar inte vara tillgängligt o se dem via webben?

Sv: apotekets nya barnsortiment..

Har deras tvål och badskum hemma. Dottern blev prickig efter hon badat med badskummet. Hon verkar lika känslig som storebror, han tålde ingenting med mineraloljor och sånt när han var bebis (våtservetter t.ex.)
Solskydd använder vi Vichy Capital Soleil Kids. Köpte den till sonen när han var ½år då var den det enda apoteket hade som inte innehåll massa skadligt som barnets kropp inte kan bryta ner. Den räckte i 2 somrar och då använde jag den oxå rätt ofta.

Tror det är den vi med använt, tror det är den som brukar få bäst i test. Och som dessutom har 50 i solskydd och i sprayform.

Just vad gäller solskyddskräm är jag väldigt noga. För dels vill man inte kleta på onödigt dumma kemikalier, men dels är ju själva solskyddseffekten extremt viktig (det är ju liksom därför man smörjer) och den kan ju inte vi som lekmän avgöra. Därför utgår jag helt efter oberoende tester som gjorts.

Den som fått bäst i test är den som Jerseyko nämner - Vichy Spf50 (se hennes inlägg för exakt namn) för barn, jag hade dock problem med att den färgade kläder (inte vid användningen, men efter tvätt blev vita kläder gula där krämen hade kommit emot). Förra säsongen körde vi istället den som kom på andra-plats i testet - Garnier Kids spf 50.

Se testet här:
http://www.testfakta.se/img/2008/5/20/37810.pdf

ja just tvål o solskydd o sånt har man hört många som inte tål det som är i, elias har aldrig haft någon allergisk reaktion mot något sådant men man vill ändå inte använda vad som helst bara för det:) apotekspersonalen är ju inte riktigt insatt i hur det egentligen funkar i verkligheten kan jag känna, utan rekommenderar bara vad de tror är bäst till lägst pris.. bättre o höra med konsumenterna:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 942
Senast: Unafraid
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 935
Senast: Lona
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 717
Senast: cirkus
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 109
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar