Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, denna eminenta godsak ger mig flashbacks till något från min barndom - men vad?
Någon som minns nåt annat som smakat så?
Kan eventuellt vara en glass. Och det är inte romerska bågar jag menar..
Tror det också identisk smak var i en ask som stavar.Always kanske? En choklad som fanns förr. Minns att man oftast köpte den på flygplan/flygplatser men möjligt att den såldes på andra ställen också. Smakade precis som apelsinkrokant.
Tror det också identisk smak var i en ask som stavar.
EDIT: det är samma http://www.marabou.se/produkter/apelsinkrokant?p=6286&r=3178
Visst var de. Och så böjde man paketen när man öppnade den så den liksom stod upp som ett uppochnervänt VDet är exakt samma, men stavarna va godare
Fan, nu fick jag också flashbacks OCH blev grymt sugen på apelsinkrokantchoklad. Det fanns en GB-glass som hette Boccia i mitten/slutet på -80talet med kombinationen apelsin/krisp/choklad. Den var mycket god, mitt smakminne kan helt återskapa det där tunna krisplagret choklad i kombination med apelsinsmaken.
(Mitt smakminne kan återskapa i princip alla glassarna från 1985 i detalj, inklusive den något udda Jellysplitt. )
På den tiden glass ännu var - eller i alla fall starkt liknade - glass och inte skummjölk med emulgeringsmedel. Och choklad var choklad och inte brunt överdrag med sockersmak. *djupt nostalgisk suck*
Visa bifogad fil 19052
Har för mig att de såg ut ungefär som Merci.
Min känsla har hela tiden gått mot nåt Nogger-aktigt så det kan vara denna! Men var det vaniljglass runt?
Ja Vilken upplevelse det skulle vara!Nej, själva glassen var med apelsinsmak. "Apelsin med chokladfyllning och krispigt chokladöverdrag"
Jag brukar säga att om jag fick göra en tidsresa så skulle jag vara helt nöjd med att resa tillbaka till 1985, och få uppleva Live Aid-galan med Queens uppträdande på Wembley IRL. Men före och efter resan till London skulle jag även passa på att sätta i mig samtliga varianter från GBs dåvarande glasskarta. Och den klassiska sortens Ako-kolor.
Nej, själva glassen var med apelsinsmak. "Apelsin med chokladfyllning och krispigt chokladöverdrag"
Jag brukar säga att om jag fick göra en tidsresa så skulle jag vara helt nöjd med att resa tillbaka till 1985, och få uppleva Live Aid-galan med Queens uppträdande på Wembley IRL. Men före och efter resan till London skulle jag även passa på att sätta i mig samtliga varianter från GBs dåvarande glasskarta. Och den klassiska sortens Ako-kolor.