Använder ni säkerhetsväst?

D

dolphinsmile

är det någon som brukar använda säkerhetsväst när ni tävlar dressyr?
Jag har en travhäst och ska tävla för första gången i vår. Räknar med att han kommer bli orolig med allt folk och alla hästar, så därför vill jag ha säkerhetsväst på mig precis som vanligt. Men jag får inte ihop hur jag ska hitta en kavaj som passar över..

Hur brukar ni göra?

Sv: Använder ni säkerhetsväst?

Jag har väst på mig,under kavajen. Min ponny kan bocka om man vill så det är därför jag har den.

Är det någon som brukar ha väst över kavajen? Jag tror att man får det.

Senast ändrad av en moderator:

Du får ha västen över kavajen! Jag har sett det på ponnytävlingar iaf, dock är det inte så vanligt bland vuxna.

Du får ha västen över kavajen! Jag har sett det på ponnytävlingar iaf, dock är det inte så vanligt bland vuxna.

Det är ju bra.. jag är inte speciellt liten själv och har en aningen för stor väst.. skulle ju se helt sjukt ut om jag hade kavajen ovanpå.. är väl kanske inte så fint att ha säkerhetsvästen över.. men jag sätter säkerheten först!

klart du skall göra det! Förhoppningsvis kommer väl hästen att vänja sig och ta det lugnare (om nu nånting händer första gången) så att kan tävla utan den efter ett tag.

Jag hade alltid väst i början när jag tävlade min ungponny, utanpå kavajen. Har varit iväg på träningstävlingar med unghästen nu och västen är given. Kommer så vara under en lååång tid framåt då lilla damen har lite åsikter ibland :angel: ;)

Ja rider aldrig med väst...
O tur ja inte gjorde det när unghästen trampade på mig hade nog blivit 100 ggr värre!! :crazy:

är det någon som brukar använda säkerhetsväst när ni tävlar dressyr?
Jag har en travhäst och ska tävla för första gången i vår. Räknar med att han kommer bli orolig med allt folk och alla hästar, så därför vill jag ha säkerhetsväst på mig precis som vanligt. Men jag får inte ihop hur jag ska hitta en kavaj som passar över..

Hur brukar ni göra?

Brukar skippa den på tävlingarna faktist:crazy:. Vet dock inte hur jag ska göra nu på min nya häst, vet inte hur han reagerar på tävlning ännu. få försöka klämma in den underkavajen på nåt sätt :p

Jag ar inte börjat tävla än;) men jag vet inte om jag kommer ha väst eller inte. Efter att ha blivit avslängd ute i skogen två gånger senaste 2 veckorna så har jag dock börjat använda den ute i skogen, och det vore kanske inte så dumt att ha den om man ska tävla om det finns mycket för hästen att titta på.
Om du är lite osäker på din häst tycker jag absolut du ska ha den. Om man tänker efter så ser det nog ändå bättre ut med västen utanpå kavajen än innanför. Måste ju bli väldigt konstiga former med den innanför;)

Jag har aldrig västen när jag rider dressyr Fast jag har den nästan alltid när jag hoppat efter att jag trillat och landat med ryggen i ett hinder, vill nästan inte tänka på vad som skulle hänt om jag inte haft västen då:smirk:

Men till dressyr. Man får ha den utanpå och innanför västen om man vill:)

Jag använder alltid säkerhetsväst när jag tränar dressyr, eftersom jag inte litar på min häst riktigt och han kan få för sig att göra både det ena och det andra =)
Ska börja tävla iår, tror jag kommer ha västen även då, även om det inte är särskilt snyggt =) Men vem bryr sig egentligen.. säkerheten är ju trots allt viktigare.

*KL*

jag bara måste få göra ett inlägg som egentligen inte handlar om tråden.. men ändå!

Jag fick höra ett citat som sagts av ridskolechef förut angående att man måste ha hakband på hjälmar:

"varför lägga ner pengar på att köpa hjälm med hakband när man kan köpa ett bättre spö"

det är så att man blir mörkrädd! :eek: Sen vill ni inte veta vad han hade för komentarer om säkerhetsvästar...

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: iNHALE
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka