Använder du alltid hjälm när du kör?

L

linneaforss

Använder ni alltid hjälm när ni kör hemma?

Kul att höra statistiken :p

Sv: Använder du alltid hjälm när du kör?

Japp, alltid!

Glömde den en gång och då fick jag nästan mamma (som var med och tittade) att springa hem å hämta den! :rofl:
Fast jag överlevde träningen utan! *puh*:D

Nästan alltid. Bara några få gånger jag kört utan...

Jag brukskör även jag, och har inte hjälm utom om jag ska ut på större trafikerad väg. Då har även medåkande döttrar, 12 och 14 år, hjälm, inte annars.
Kör döttrarna lilla russet ska de ha hjälm, har blivit missat någon gång då dom haft mössa/luva så varken dom eller jag tänkt på att huvet var "bart" :o

Lotta

Bättrar på statistiken för JA. Jag har alltid hjälm vid körning, tömkörning, longering, ridning, promenader på väg, bus på banan etc. Har inte hjälm när jag leder hästarna till och från rasthagen...
//marti

ja, det gör jag alltid! Jag trycker även på den medföljande personen hen hjälm! :D

Oftast använder jag hjälm när jag kör... har det varit för kallt så har jag bytt ut den mot mössa. Känns tryggast att ha hjälmen på.

statistiken är för JA 7 och för NEJ 4 :) :P ser ju bra ut det här!
själv har ja slutat använda hjälm av nån konstig anledning....Men de är när ja kör shettisen :) När ja kör travrusset är de alltid hjälm på! annars är de halshuggning!
Var i vilsta å körde i december då va det hjälmtvång...vilket inte vi kuskar räknat med men ja säger att det va tur! att vi hade det!

Använder alltid hjälm och ingen får följa med utan! :smirk:

Alltid, ingen skillnad om jag tömkör shettisen eller kör kbltravaren. Den ska bara sitta där, använder den oftast ännu mer för att den ändå hänger kvar dr på huvudet efter passet:)

Skulle aldrig ha på mig hjälm. Inte ens då jag rider.//bonny

När jag kör själv (utan folk på kärran) brukar jag ha hjälm. Mest för att jag brukar utsätta honom för en del "test" då så vi inte ska bli överraskade med en massa folk på vagnen.
Men när jag kör folk eller bröllop har jag huvudbonad (enligt min hovslagare har en riktig kusk alltd det- någon som vet mer?). Brukar vara keps...

Enligt lag så ska alla barn o ungdomar till och med 16 år använda hjälm vid all ridning och körning. Men har man ingenting i huvudet så behöver man inget på huvudet! Självklart använder jag hjälm vid körning och när jag tömkör min ungponny.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Godkänd hjälm ska alltid bäras vid ridning och körning inom Svenska Ridsportförbundets verksamhet. Men det finns en hel del att tänka på...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Gunnar
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka