Använda padd lr inte?

kolfinnur

Trådstartare
Hej!
Provade en syntetdressyr sadel på min islandshäst idag! Den är storlek vid 16,5". Pålle är inte igång just nu, och sadeln var såklart lite vid på honom. Ska jag använda padd? Har en rätt så tjock skummgummi padd, funkar den? Om den gör det, ska den bara ligga "platt" mot ryggen eller ska den "upp" i kanalen?

Här är bilder: http://www.pixbox.se/pic_show_id15132200.html

Tycker sadeln hamnade så högt upp med padden under... eller är det kanske meningen? :crazy: Snälla hjälp :angel:

Sv: Använda padd lr inte?

Den ser ut att vara för smal även utan pad. Svårt att se på en bild, men det är gränsfall att jag skulle våga använda den. Bättre att prova en annan sadel.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 411
Senast: Ajda
·
Utrustning Någon som vet hur mycket man egentligen kan fylla ut en för vid sadel med en mattespadd med alla ilägg i? En storlek eller mer? Är det...
Svar
8
· Visningar
1 582
Senast: Oknytt
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 155
Senast: lillamy73
·
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och...
2
Svar
23
· Visningar
2 976
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar