"Bara" partikelfilter? Det är ju vad du behöver, så länge du använder P3 eller motsvarande.Har du tips på märke och modell?
Ibland vill jag bara ta min Sundström-mask, men den har bara partikelfilter..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Bara" partikelfilter? Det är ju vad du behöver, så länge du använder P3 eller motsvarande.Har du tips på märke och modell?
Ibland vill jag bara ta min Sundström-mask, men den har bara partikelfilter..
Räcker det?"Bara" partikelfilter? Det är ju vad du behöver, så länge du använder P3 eller motsvarande.
Det är rekommendationer,Är det rekommendationer eller krav ? Du nämner båda delarna nämligen. Mig veterligen finns det inga krav i Sverige att ha munskydd.
Jag har lärt mig ett trick! Man gör en knut längst in på snöret på bägge sidor och viker in flärparna. Fungerar utmärkt!Passar på när ämnet är uppe..
Någon som har tips på hur man gör för att inte glasögonen ska imma igen när man har munskydd?
Försöker ha glasögonen ov ovanpå munskyddet, men då åker antingen munskyddet in i ögonen eller så hamnar glasögonen för långt ned. Fungerar inte att ha munskydd i affären för mig, ser varken värt jag går eller varorna..
Det skyddar nog dig bättre åtminstone,Räcker det?
Vet inte vad det är för märkning på filtret, mest bara haft det när jag blandar glasyr till keramik och grejar med lerpulvrer.
Hur självsanerar det sig? Hur funkar det rent tekniskt.Jag använder åternvändbart munskydd som om man lägger undan det självsanerar sig till 99% på 2 h. Himla bekvämt i microfober-stretch. Går att tvätta också om man smutsar ner det.
Om man måste ta av det för att snart ta på det igen innan 2 h gått kan man ju ha 2 st att varva mellan och bara stoppa undan det i förvaringskuvertet.
Jag har tolkat rekommendationer som att det inte är frivilligt utan man måste.Är det rekommendationer eller krav ? Du nämner båda delarna nämligen. Mig veterligen finns det inga krav i Sverige att ha munskydd.
Jo, rekommendationer är per definition frivilliga. Det är ju något du rekommenderas att följa, inget som är tvingande. Ingen kommer att straffa dig om du inte bär munskydd.Jag har tolkat rekommendationer som att det inte är frivilligt utan man måste.
Har det inte varit uppe gång efter annan senaste året att rekommendationer från myndighet är att betrakta som "såhär ska man göra" fastän de benämns "rekommendationer"Jo, rekommendationer är per definition frivilliga. Det är ju något du rekommenderas att följa, inget som är tvingande. Ingen kommer att straffa dig om du inte bär munskydd.
Men det hade ju varit jättebra om alla hade följt coronarekommendationerna.
Blir det inte luftglipor på sidorna när bandet snurrats ett halvt varv? Tycker det sett så ut på de som jag mött som gjort så.Snurra banden ett halvt varv innan du trär dem om öronen. Det gör jag och många andra. Funderar på om det här med imma på glasögonen eller att det åker in i ögonen kan ha något att göra med hur ansiktet ser ut. Mina ögon ligger rätt djupt in, jag har ett tjockt ansikte, så utan glasögon så kanar det rakt in i ögonen på mig omedelbart. Hur jag än formar bågen efter näsan så blir det lite av en glipa som kanar upp och som gör att glasögonen immar igen när de är på. Rör jag huvudet åt något håll eller pratar glider munskyddet upp och helst in i ögonen. Bara en fundering, jag har ju böjt bågen efter konstens alla regler och ändå blir det knäppt. Tills jag snurrade banden ett halvt varv. Då sitter det mer still på skallen och passar bättre.
Andra tips är ett plåster eller en bit hudtejp. Men det skulle inte jag vilja ha så ofta och behöva dra bort. Huden skulle inte bli glad.
Möjligt? Och jag håller med. Självklart ska man följa myndigheternas rekommendationer.Har det inte varit uppe gång efter annan senaste året att rekommendationer från myndighet är att betrakta som "såhär ska man göra" fastän de benämns "rekommendationer"
Är det testat att det fungerar med självsanneringen och även efter tvätt och inte bara tillverkarens påstående? Jag funderar på hur de kan få tyget att döda virus även efter flera tvättar eller hur funkar det? Och är det ofarligt för människor i längden?Jag använder åternvändbart munskydd som om man lägger undan det självsanerar sig till 99% på 2 h. Himla bekvämt i microfober-stretch. Går att tvätta också om man smutsar ner det.
Om man måste ta av det för att snart ta på det igen innan 2 h gått kan man ju ha 2 st att varva mellan och bara stoppa undan det i förvaringskuvertet.
De brukar ha filter inuti son självsanerar på TORR plats. Men man ska ju byta filtret lika ofta som man normalt byter mask så.Är det testat att det fungerar med självsanneringen och även efter tvätt och inte bara tillverkarens påstående? Jag funderar på hur de kan få tyget att döda virus även efter flera tvättar eller hur funkar det? Och är det ofarligt för människor i längden?
Är det testat att det fungerar med självsanneringen och även efter tvätt och inte bara tillverkarens påstående? Jag funderar på hur de kan få tyget att döda virus även efter flera tvättar eller hur funkar det? Och är det ofarligt för människor i längden?
Vad @tuaphua använder för munskydd vet jag inte men det jag hittade var behandlat med någon silverhistoria och då själva tyget.De brukar ha filter inuti son självsanerar på TORR plats. Men man ska ju byta filtret lika ofta som man normalt byter mask så.
Blir det inte luftglipor på sidorna när bandet snurrats ett halvt varv? Tycker det sett så ut på de som jag mött som gjort så.
Munskydd borde finnas i olika storlekar, man har ju olika stort huvud (baserat på hjälmstorlek tycker jag att jag har stort... när det gäller munskydd tycker jag att jag har litet)
Jag brukar korta snoddarna genom att göra en knut i änden.