Äntligen!

Meibla

Trådstartare
Äntligen börjar Mulle öka i vikt, Efter 1.5 månad med ett annat billigt foder så har han faktiskt gått upp 4 kg. Och förhoppningsvis så fortsätter han öka lite till :bump: :bump: Nu syns det verkligen på honom oxå, och han ser inte ut som ett spjälstaket :love:

Men jag kan inte förstå varför han går bättre på billiga foder med mindre fett/energi än på högenergi foder :confused:
han äter fortfarande lika lite som innan, men vikten går uppåt.

aja, va bara tvungen o berätta :D

Sv: Äntligen!

Kul att det går uppåt!! Tja är det fodret eller nått i hans sinnen som gör viktuppgången? Jag tycker att hundar med hög aktivitetesnivå bränner mest "i huvudet". Så det är ju det där klassiska, alla hundar är olika och passar med olika foder bla bla bla :)

om det är fodret eller skallen på han har jag ingen aning om. Han har ju blivit mkt lugnare senaste tiden och mindre stressad så det kanske beror på det?

Jag tror faktiskt att det mentala spelar mest roll... Min äldre hund går massor ned i vikt bara jag träna 10 min lydnad per dag! ;)

Kanske dags att jag slutar med lydnaden på mulle då :angel: ne, men förhoppningsvis så fortsätter han såhär.

Skönt om det är så att han börjar att tagga ned... Det underlättar ju på alla plan liksom... *håller tummarna*

Ja det är väldigt skönt, speciellt att man slipper ha en hund i hälarna konstant hela tiden, och som inte gnäller ihjäl sej när man är på toa :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 664
Senast: s957
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 994
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 358
Senast: Sel
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat