Tack allihopa!
Känns lite fånig eg. att bli så glad över så lite, jag har ju haft betydligt bättre passhästar och en andraplats i ett p21 lopp är väl inget att skryta över precis. Men det är ändå så speciellt när det är ens egna "vrak" som man kämpat med i tre år, köpte honom som fyraåring då han annonserades ut i lokalblaska som ridhäst.

Vi som skulle köpa en äldre, snäll nordis som sambon kunde ha att lalla med. Men av någon anledning så åkte vi och "räddade" denna häst som var vedervärdigt mager och höll på att krypa ur skinnet varje gång man nös.
Resultat raden såg ut så här:
0 23,7g
0 22,2g
0 distg
0 19,3a
0 21,3
d 8g
k 22,0
p 35,6g
Hade ni köpt??

Vi har gjort två starter med honom, det första i höstas som blev dug innan första sväng från ett äckligt fjärdespår. I Mars började jag ridan monte' på honom för att ta min licens och helt plötsligt så trillade poletten ner för honom "jaha, ska man trava ut ifrån volten...vad kul det är när man får vara med i loppet och inte springa efter och försöka ta sig ikapp" därmed blev han oxå riktigt rapp ut.
Jaja, nog svammlat men nu kanske ni förstår lite bättre varför jag är så glad åt en "sketen" andraplats!