Äntligen!

Domino_s

Trådstartare
Många av er har säkert sett mina otaliga sadeltrådar här på forumet de senaste månaderna. Nu är det slut med att skicka begagnade sadlar kors och tvärs över landet och ta hjälp av folk som provar ut hemma.

På lördag lastar vi den svarta skönheten och åker de 17,5 mil som krävs för att komma till Scandinavian Western och låter Tommy göra jobbet istället. Som det lät på honom blir det till att måttbeställa en efter hennes rygg, men det är det lätt värt efter alla turer med sadlar fram och tillbaka.

Nu hoppas jag bara att hästen står fint hela vägen och att lastning går bra (hon var med om en olycka och fastnade inne i släpet för snart 2 år sedan och åker inte jättebra.)

Ville väl inget speciellt med denna tråden, mer än att jag vill dela med mej av min glädje! :D

Mvh Domino_s

Sv: Äntligen!

Har hört mycket gott om den mannen! Har vart på väg dit med min dam också, men hittade en tillslut.
Hoppas ni hittar något som passar!

Har hört mycket gott om den mannen! Har vart på väg dit med min dam också, men hittade en tillslut.
Hoppas ni hittar något som passar!

Ja, jag också... Har faktiskt inte stött på nåt negativt alls.
Värsta senario är väl att vi får måttbeställa en efter hennes rygg och min plånbok blir ledsen, men det får de va värt! :laugh:

Mvh Domino_s

Jag gillar honom skarpt! Har ridit lektioner för honom och har inte ridit för någon som varit så engagerad! Ska dit på fredag för att köpa en pad och en sadelgjord. Han bor bara 3 mil hemifrån:laugh:.

Jag gillar honom skarpt! Har ridit lektioner för honom och har inte ridit för någon som varit så engagerad! Ska dit på fredag för att köpa en pad och en sadelgjord. Han bor bara 3 mil hemifrån:laugh:.

Ja, han verkar väldigt engagerad i allt han gör som rör hästar. Jag blev sittande i över en timma i telefon när jag ringde för att hör ang sadelutprovning. Jag bereder mej på en heldag på lördag och räknar med att komma hem med en massa ny och nyttig kunskap utöver en ny sadel...:laugh:

Mvh Domino_s

Du kommer nog hem med ganska mycket nytt i övrigt också....

Ett tips har jag: Säg bara ja tack och amen till allt han säger, för är det
någonting herr Gustafsson inte kan, så är det att ändra åsikt... :p

Engagemang? Absolut! Så länge som det följer egen ideologi.

Samt, bered dig på skavsår i öronen, och vill du ha någonting sagt, kasta
snabbt som fan ur dig meningen när han drar ett andetag. :D

Håll dig till spelreglerna ovan, så är Hr Gustafsson en mycket go´och
glad äldre herre.

Och ja, han kan mycket, men har man INGEN erfarenhet själv gällande
sadelutprovning så är det kanske inte det bästa alternativet, då även
solen har fläckar. Även om solen inte riktigt medger det..

Du kommer nog hem med ganska mycket nytt i övrigt också....

Ett tips har jag: Säg bara ja tack och amen till allt han säger, för är det
någonting herr Gustafsson inte kan, så är det att ändra åsikt... :p

Engagemang? Absolut! Så länge som det följer egen ideologi.

Samt, bered dig på skavsår i öronen, och vill du ha någonting sagt, kasta
snabbt som fan ur dig meningen när han drar ett andetag. :D

Håll dig till spelreglerna ovan, så är Hr Gustafsson en mycket go´och
glad äldre herre.

Och ja, han kan mycket, men har man INGEN erfarenhet själv gällande
sadelutprovning så är det kanske inte det bästa alternativet, då även
solen har fläckar. Även om solen inte riktigt medger det..

Jag har själv mål i mun och har inget problem att prata för mej. Jag är inte blåögd och har en hel del erfarenhet själv gällande vad jag vill ha eller inte. Är utbildad sadelutprovade på den engelska biten, men känner att western är ett helt annat kapitel. Sen har jag haft hästen min i 8 år och vet när det är bra eller inte, det känns tydligt. Jag köper inget som inte känns bra, oavsett vad nån säger.

Mvh Domino_s

Senast ändrad:

Jisses, undrar om denna charmoffensiv är en kupp? Karln i fråga är ju helt puckad!

Du skulle inte kunna utveckla ditt svar. Annars ser jag ditt inlägg som helt onödigt och betydelselöst då puckad kan ha väldigt många olika betydelser...

Mvh Domino_s

Okej då, be honom visa sina egenkomponerade sporrar med trissan inåt isf bakåt så den ligger emot hästen hela tiden. Han tycker att det är tidernas uppfinning.

Precis som med allt annat tycker jag du ska åka dit och bilda dig en egen uppfattning. Jag har hört en del negativt om honom men själv har jag bara positiva erfarenheter. Velade senast när jag köpte mina boots där och kom tillbaka och bytte tre gånger innan jag blev nöjd. Det var inga problem. Var och en blir salig på sin tro. Så jag kan bara rekommendera dig och åka dig och sedan avgöra vad du tycker. Jag handlar gärna av honom!

Jag åkte till Tommy när jag själv hade fastnat i begagnatmarknaden och köpt/sålt sadlar som en tok under en tid.

Jag tyckte det var himla trevligt att vara där. Jag fick allt förklarat för mig och han gjorde allt noggrant. När sadeln med stort S lades på hästens rygg såg både jag om mitt sällskap att den låg bra, den följde hästen på ett helt annat sätt än de sadlar som tidigare provats.

Jag är nöjd, även om jag inte fick en sadel som är jättemjuk i sitsen. ;)

Lycka till och som tidigare sagts, var beredd på att det tar tid. Han kan verkligen berätta historier.

Jag åkte till Tommy när jag själv hade fastnat i begagnatmarknaden och köpt/sålt sadlar som en tok under en tid.

Jag tyckte det var himla trevligt att vara där. Jag fick allt förklarat för mig och han gjorde allt noggrant. När sadeln med stort S lades på hästens rygg såg både jag om mitt sällskap att den låg bra, den följde hästen på ett helt annat sätt än de sadlar som tidigare provats.

Jag är nöjd, även om jag inte fick en sadel som är jättemjuk i sitsen. ;)

Lycka till och som tidigare sagts, var beredd på att det tar tid. Han kan verkligen berätta historier.

Jag ser fram emot mitt besök på lördag, gillar folk som kan prata och lyssnar gärna på historier. Älskar att lära mej nytt! :laugh: Western är ju ändå fortfarande hyfsat nytt för mej, då jag red vanlig dressyr fram tills i början av året.

Jag hoppas också vi kommer att hitta sadeln med stort S, kommer ju längta mej tokig om det ska specialbeställas en och jag ska behöva vänta på att den ska komma hem...:D

Mvh Domino_s

För er som är nyfikna blev det en ny sadel. En Valley Head Pleasure Oak. Hästen kändes som en dröm i den! :love:

Lyckades också köpa med mej en ny reinsman pad, sadelgjord och lite annat smått. :angel:

Mvh Domino_s

Åh, precis en sån har jag också. :p
Den är lovely på hästens rygg men mina sittben är inga större fans av den (även fast jag har gott om naturlig stötdämpning :D).

Din plånbok är fattigare men jag antar att du är ett par historier rikare?

Åh, precis en sån har jag också. :p
Den är lovely på hästens rygg men mina sittben är inga större fans av den (även fast jag har gott om naturlig stötdämpning :D).

Din plånbok är fattigare men jag antar att du är ett par historier rikare?

Jag tycker den var skön, fick en väldigt lodräd sits i den. Men självklart har jag suttit i mjukare sitsar...:laugh: Hästen älskade sadeln och jobbade som en liten blå under provridningen...:love: Och det är de viktigaste för mej.

Min plånbok är för tillfället myckt fattig, dock sålde jag min gamla sadel idag för en bra peng så nu är den för tillfället lite gladare...:angel:

Jag hade jättetrevligt och ja, en hel del historier blev det ju...;)

Mvh Domino_s

Liknande trådar

Hästhantering Tidigare har jag inte varit runt så mycket på träning och tävling som jag är nu, och då har jag aldrig riktigt tänkt på det här. Även...
2
Svar
34
· Visningar
5 020
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar