Äntligen tapetserat!

Sar

Trådstartare
Nu äntligen har vi fått upp tapeterna i det som blir barnens rum. Det ska bli SÅ roligt att få inreda rummet:bump::love:

De "gammeldagsa" barnsängarna kommer att ställas mot väggen med långsidan och sedan ska vi försöka oss på att tillverka två sänghimmelsfästen liknande dessa på den här sidanhttp://grannemedselma.blogspot.com/2007/07/zzzz-zzzz.html men lite mer utsmyckad.

Vad tycker ni om tapeterna (2st 3-åriga tjejer som flyttar in i rummet)

080927-080929+%2811%29.JPG

Bild på fönsterväggen. Obs, utlagd papp på golvet- det blir skurgolv av gran därinne.
080927-080929+%2813%29.JPG

Bilder på hela renoveringen finns på http://www.hvilaro.blogspot.com

Senast ändrad:
Sv: Äntligen tapetserat!

Passande tapet till eran stil, ljus och diskret och tidlös. Personlig kanske då jag knappast tror den är så vanlig? :)

Men det är ingen tapet jag skulle välja, inte så konstigt då jag har lite annan stil :rofl:

*kl*

Tack för svaren, jag hoppas verkligen att det ska bli bra (lite nervös:crazy: är man allt innan alla andra grejer kommer upp och rummet blir mer personligt).

Barnen har ett mycket stort lekrum på nedervåningen så sovrummet kommer mest att användas som just SOVrum, ett litet dockskåp hade jag dock tänkt ställa dit (som de ska få till jul) och så funderar jag på att ställa in ett av halvmåneborden vi har gjort.
detalj-halm%C3%A5nerbord.jpg

Bra. ;) Precis allt i ert hus är precis i min smak! Det enda rum jag fått till i den stilen i min nuvarande lägenhet är vardagsrummet och jag bor typ i vardagsrummet. Älskar den där lite gammeldags, romantiska men ändå rena och enkla stilen. :love:

Jag lovar, det kommer. Väntar nu på en spetsgardin med änglamönster som jag kommer att använda som sänghimmel över sängarna. Tyvärr är jag rädd att jag gjort bort mig, jag trodde det var två gardinpar men det är bara två längder och bredden (127 cm) lär var för liten för att kunna dela längden längsefter. Så alternativet är att sy ihop den med ett annat tygstycke, skaffa ett liknande tyg till den andra sängen eller (vilket vore bäst av allt) hitta en identisk gardin.

Vet någon var man kan köpa en spetsgardin med änglamönster?

Försöker lägga in en bild.
69395120_1.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka