Äntligen klart!

Nussikan

Trådstartare
Idag blev äntligen våran (eller rättare sagt katternas) rastgård klar, både vi och kissarna blev helnöjda! Här är några kort på när Molly och Samson provar den första gången:

molly1.jpg
molly2.jpg

samson1.jpg
samson2.jpg

samson3.jpg
samson4.jpg

molly_samson2.jpg
molly_samson3.jpg

rastgard1.jpg
rastgard2.jpg

Sv: Äntligen klart!

Tack! :) Ja dom verkar trivas, hankatten har inte velat komma in på hela kvällen ;)

NICE!

tänk om alla kattägare var så duktiga och byggde rastgårdar åt sina kissar istället för att bara släppa ut dom och låta dem bajsa i grannarnas grönsakland..

:bow: :bow: :bow: till dig!

kisse: Tack! Nä det var inte så svårt, vi satte upp stommen först och drog runt nätet efteråt, taket har vi vanligt kycklingnät på, det var mer lättarbetat (och billigare) än svetsnätet som sitter på sidorna :)

BeastieBabe: Tack, fast hade det inte varit för att vi har en stor väg väldigt nära så hade dom fått vara ute fritt, vi har förstånde grannar vars katter bajsar i vårat grönsaksland ;)

Vad bra det blev!
När mina föräldrar födde upp skohisar som mest så hade vi också en utegård till dom, en VÄLDIGT stor. Första delen var med tak och golv så dom som inte tyckte om att bli blöta kunde vara ute vid dåligt väder :P sen var det en del med gräs och utan tak med. Fullt med grenar och liggplatser högt och lågt. Vi hade den vägg i vägg med huset så de vara bara o öppna fönstret o släppa ut/in dom, himla smidigt. Dom uppskattade det verkligen! Vi märkte också att deras päls så småningom blev bättre. Så skönt att kunna ha katterna ute utan att dom stör andra eller risk för att bli påkörda!

Ja det är kanon verkligen! Vi har ju ett träd med "extra sittplatser" och jag ska även sätta upp lite hyllor längs sidorna. Det är ett hål från rastgården in till altanen och sen är det en kattlucka i altandörren, så dom kan gå in och ut som dom vill :)

Jätteläckert!!! Toppen för dina katter! :love:

Diggar den rosa o den blå stolen :D :d

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4