Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh så roligt! Vad blir det för liten krabat?!Har vare utan katt ett tag pga separation och mycket annat. Men nu så är det dags igen. Varit å kikat å blivit utvald. Eller attackerad beror på hur man ser på det Såå va ska jag tänka på är ju över 15 år sedan jag hade kattunge sist
Det blir en liten hane. En blandning av main å norsk. En kavat liten herre som uppfödaren helst hade sett flytta igårÅh så roligt! Vad blir det för liten krabat?!
Bilder obligatoriska förstås!
Det blir en liten hane. En blandning av main å norsk. En kavat liten herre som uppfödaren helst hade sett flytta igår
Pappan har varit avelshane och har nu varit på äventyr där han inte skulle vara.Söt huskatt även om jag inte förstår alls varför man korsar dessa raser. Har föräldrarna stamtavla? Eller var det en ”olycka”?
Ok, det förklarar saken.Pappan har varit avelshane och har nu varit på äventyr där han inte skulle vara.
Han flyttar in i månadsskiftet jan/feb.Så jäkla söt! När flyttar han in?
Haha, var beredd på ALLT! Jag tycker det är skitballt med kattunge, hade helt glömt hur det var!
Så roligt! Han är ju fantatiskt söt!Han flyttar in i månadsskiftet jan/feb.
Har ju haft katt jämt annars men då har dom ju fötts hemma å lärt sig av de äldre katterna. Haft maincoonuppfödning.
Hur gör man för att dom ska veta vart lådan är tex?
Jag brukar sätta dem på lådan några gånger om dagen de första dagarna. Sen brukar de fatta.Han flyttar in i månadsskiftet jan/feb.
Har ju haft katt jämt annars men då har dom ju fötts hemma å lärt sig av de äldre katterna. Haft maincoonuppfödning.
Om inte uppfödaren redan försäkrat förstås. Min kom klar med första fem veckorna gratis.Tips är att teckna så försäkringen börjar gälla ett par dagar innan ni hämtar kattungen, då täcker försäkringen för akuta skador ifall något skulle hända
Som nu, nu har han hämtat en boll igen efter att ha glott på mig flera gånger då de andra bollarna "försvunnit". Kan nog inte kalla honom för unge längre då han är över året, men han är min lilla bebis. I synnerhet när jag kommer hem och han ställer sig på bakbenen och sträcker upp framtassarna för att jag ska plocka upp honom så fort jag kommer innanför dörren.Kattsäkra, och åter kattsäkra. Se sedan hur katten kommer på nya sätt att undgå kattsäkringen. Bli van vid att bli biten i fötterna på natten eller en katt som skriker i örat, MAAAT. Eller får ett lekutbrott mitt i natten. @Mia_R har väl en unge som slänger bollar i huvudet på henne när han vill leka.
Beroende på hur stort du bor så kanske mer än en låda, när de är små måste de ibland springa på toa snabbt. Bra kvalitetsfoder, helst blötmat. Och som sagt en rejäl försäkring. Gärna ett bra klätterträd. Och vara beredd på att när dyra leksaker inköps kommer katten att leka med kartongen. Sand som är snäll under tassarna.
@Sel Håller som bäst på att försöka kattsäkra terrariet har iaf bara ett kvar.. tidigare hade vi 11 olika ev flyttar det in 2 st huliganer.. en som inte är tingad och uppfödaren vill att hon bor hos mig.
Ser väldigt kattsäkert men lite trångt ut, säkert att han får komma ut på promenader ibland?
Han flyttar in i månadsskiftet jan/feb.
Jag visar dem när de kommer, dvs jag brukar sätta dem i lådan, sen sköter dem det själva.Han flyttar in i månadsskiftet jan/feb.