ÄNTLIGEN! Bildtråd på nya marathon-giggen!

Fahlis

Trådstartare
ÄNTERLIGEN!! :bump: Har iofs redan lagt ut ett par bilder på min fina gigg under min gamla tråd: Hjälp m. val av sele! Men då den är lite gammal den tråden, kanske någon MISSAT (Gud förlåte:angel:!), att min marathon-gigg jag köpt genom Ewa Angantyr nu finns på bild!
Så här ser den ut:

DSC04850.jpg

DSC04853.jpg

....med skivbromsar och bladfjädring!

DSC04851.jpg

Hjul för balansering och lätt avtagbar marathon-platta! (Det röda handtaget på golvet är handbromsen.)

DSC04854.jpg

Sv: ÄNTLIGEN! Bildtråd på nya marathon-giggen!

+ ett par bilder på mitt "murmeldjur" Shiloh t.v., iklädd pälsrock! Med bäste polaren, den ett år äldre travararen "Kalle", t.h.

DSC04855.jpg

DSC04859.jpg

Shiloh är nu en sk 2-åring! (Blir 2 år i april, om det ska vara noga.)
Ca. 153 cm i mankhöjd och ca. 158 cm bak! En riktig kälkbacke :devil:! Men pigg & glad och älskar att "arbeta". :rofl:

Shit vad snygg den är :love: :love:
Och dina små pollar är sötta dom med :love:!

Mvh
Emma

Åh den var då inget fin alls *avundsjuk så jag försöker intala mig...*

Pälsbollarna var ljuvliga och vagnen med!

Jättefin vagn! Påminner mycket om min maratonvagn från Glinkowski, jag var tvungen att dubbelkolla, men vi har ju inte samma märke :)

Vilket vrålåk! :)
Hur många lappar kostar en sådan skönhet?

Hur många lappar kostar en sådan skönhet?

Jag betalade 17.500 svenska riksdaler + frakt fr. Polen! Dvs ca.19.200 spänn sammanlagt! Men tror priset har gått upp nu??!!
Ivf prisvärt för en gedigen vagn som man tom kan tävla i alla tre disciplinerna.... i framtiden......:rofl:!

*KL*

Till alla!
Tackar för alla positiva "vibbarna"!! :bow:

Det finns en likadan fast läkrare färg på blocket .det är en ewa som säljer.

Ja, men det vet du ju att det är min "gamla" vagn!!;)
Den som kom i "fel" färg! (Som gjorde att jag fick vänta längre på min vagn.) Och visst är den läcker! Helt klart!
....men jag ville ha,och hade beställt en i svart med rött! Så nu e jag nöjd! :banana:
Den röda vagnen kommer nog förgylla tillvaron för den som köper den!
:idea: Något för dig kanske???

jag vet att det är din men jag ville förgylla tråden med lite humor .Dessutom tycker jag att den är snygg ,men jag vet inte om den passar till min fux.vädret kan man ju gråta över, eftet fjolårets elendiga slädvinter hade jag hoppats på slädföre hela vintern .3grader + 4 dag, grusad is på mina slädvägar äger ca 7 slädar man blir deppig av elendet.tidaholmsgiggen eller trillan törs man ju inte ta fram dom är för sol och finväder .

Senast ändrad:

jag vet att det är din men jag ville förgylla tråden med lite humor.

Jo, jag förstod det!! :)

Dessutom tycker jag att den är snygg ,men jag vet inte om den passar till min fux.

Lite så kände jag med! Även om Shiloh är mörkbrun, så kändes det inte riktigt som om den färgen skulle passa :crazy:! Möjligtvis om den varit mer mörkröd/bordeaux-färgad :idea:. Inte brandkårsröd.

vädret kan man ju gråta över, eftet fjolårets elendiga slädvinter hade jag hoppats på slädföre hela vintern .3grader + 4 dag, grusad is på mina slädvägar äger ca 7 slädar man blir deppig av elendet.tidaholmsgiggen eller trillan törs man ju inte ta fram dom är för sol och finväder

Tja, här i skåne är vädret lika dant! Och imorgon ska vi tydligen få storm!:eek:

Nåväl, må snön snart falla på våra huvuden!!....och inte bara regn!

Den röda läckra giggen är nu såld..... till Skåne. Men det finns förståss möjlighet att beställa gigg ändå. Det är 6-8 v leveranstid men då får man den färg man vill ha!!!

Den röda läckra giggen är nu såld..... till Skåne.

Men vad kul! Då kanske jag i framtiden får se den "live"!! Var i skåne hamnade den?

Kan meddela att jag idag har anmält mig själv, dottern och Shiloh till tömkörnings-kurs! :)
Så nästa lördag ska jag o dottern till Aggarp (utanför Munka-Ljungby) för en 1:a lektion. Hon som har kursen ska först ha lite teori + visa på sina hästar. Sen ska vi få prova tömköra hennes hästar.
Resterande gånger ska vi ha med Shiloh. Då blir vi indelade i "grupper" om 1 timme i taget.
Spännande! Shiloh har aldrig varit i ett ridhus, så det blir extra spännande!:eek:

Här kommer en bild på ett, idag, blåsigt Helsingborg/Öresund! Fullt med olja i vattnet efter läckan i Köpenhamn. Det våta på gångbanan är havsvatten som blåst upp. JÄTTE halt av oljan! INTE bra! :cry:

DSC04871.jpg

Till Löberöd. Vad jag förstår så är inte hästen riktigt inkörd ännu så den kommer nog inte ut live förrän till våren/sommaren.
Mycket häftig bild du fick in! Synd med oljan bara...

Senast ändrad av en moderator:

Jag är kär i den där Kalle :love:
Shiloh är givetvis söt han också, men den där Kalle gör mig salig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka